قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ازحذف یارانه شش میلیون ثروتمند تا پایان سال جاری خبرداد و بر دقت در شناسایی و حذف این افراد تاکید کرد.
کد خبر: ۸۱۱۴۰۳

سیدابوالحسن فیروزآبادی درگفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قطع یارانه‌ها امری خطیر و تکلیفی است که از سوی مجلس برعهده ما گذاشته شده است و براساس برآوردهای انجام شده یارانه شش میلیون ثروتمند قطع می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ستادی در این‌باره، ادامه داد: برای رسیدن به هدف قطع یارانه شش میلیون نفر، دستور مؤکد رئیس جمهور به ما این بوده که دقت را قربانی نکنیم، بنابراین تلاش ما محقق شدن تدریجی این عدد است.این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت سامانه ثبت اعتراض‌ به حذف یارانه‌ها نیز گفت: سامانه ثبت اعتراض‌ها همچنان باز است و بسته نمی‌شود. هم‌اکنون درحال بررسی هستیم، بسیاری از آنها که اعتراضشان وارد نبوده با معیارهایی که داشتیم تطبیق می‌کرده است، برخی ایرانیان خارج کشور هم مدعی بودند در داخل کشور هستند که وضعیت آنها را در دست بررسی داریم.به اعتقاد وی، آنچه که اکنون تحت عنوان پرداخت یارانه‌ اتفاق افتاده هدفمندی نیست، زیرا یارانه برای کسانی است که گرفتارند و اگر به تمام ملت ایران یارانه داده شود یعنی همه گرفتارند که با چنین شرایطی دیگر نمی‌توان آن را هدفمندی نامید.فیروزآبادی در عین حال آمار حذف‌شدگان از دریافت یارانه در سال 1393 را 50 هزار نفر ذکر کرد و از کاهش ثبت اعتراض‌ها نسبت به حذف یارانه‌ها خبر داد و گفت: از حذف قبلی تنها 30 درصد ا‌عتراض کردند و 70 درصد اعتراضی نداشتند که عدد خوبی است.

تامین مسکن کارگران و اقشار محروم

وی در بخش دیگری از آغاز اجرای مسکن اجتماعی در سال جاری خبر داد و با بیان این‌که ساختار اجرای طرح بزودی شکل می‌گیرد، ‌اظهار کرد: این طرح یک کار مشترک میان وزارت کار، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد جانبازان،‌ سازمان تامین اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد است.فیروزآبادی افزود: قرار است زمین را دولت و وزارت راه و شهرسازی تامین کنند، اما وزارتخانه ما هم متقبل شده که اگر زمین‌هایی را در برخی نقاط داشته باشد، به این طرح اختصاص بدهد.وی در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت و تحویل مسکن به شیوه اجاره به شرط تملیک خواهد بود؟ گفت: نه، به این شکل نیست. وام‌هایی که داده می‌شود، قسمت بهره بانکی‌اش را از محل‌های خاصی که برای این کار پیش‌بینی می‌شود کمک خواهیم کرد.قائم‌مقام وزیر کار تصریح کرد: در طرح مسکن اجتماعی اصل بر این است که برای گروه‌های خاص اجتماعی مسکن ساخته ‌شود مثلا در فاز اول بنا داریم برای خانواده‌هایی که بیش از دو معلول دارند، خانه بسازیم و کار در قالب تعاونی‌های مسکن هم خواهد بود.

بودجه اشتغال مشروط به صرفه‌جویی در هدفمندی یارانه‌ها

این مقام مسئول همچنین درباره بودجه 4000میلیارد تومانی مصوب مجلس برای ایجاد اشتغال در سال 1394، اظهار کرد: رقم 4000میلیارد تومانی که برای ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده هنوز تخصیص نیافته است. علتش هم این است که این رقم باید از محل هدفمندی یارانه‌ها و صرفه‌‌جویی‌ها به دست آید، لذا اگر دولت موفق به صرفه‌جویی در هدفمندی یارانه‌ها شود و درآمدی آزاد شود، می‌توان تا حدودی به پرداخت این بودجه امیدوار بود، اما این پول مشروط است و اگر تامین شود اختصاص می‌یابد.وی با بیان این‌که برای ایجاد اشتغال و طراحی مدل‌های ایجاد شغل بر اساس یک مهندسی و متناسب با اقتصاد کشور و نیروهای جویای کار صورت می‌گیرد، گفت: طبعا مشاغل خانگی یا خرد که به سرمایه و هزینه بالایی نیاز ندارند با اعداد کوچک‌تر ایجاد می‌شوند و فرضا با 15 تا 20 میلیون تومان هم می‌توان از طریق ‌آنها شغل ایجاد کرد اما در بحث سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌بر با بررسی‌ای که کردیم بین 600 تا 700 میلیون تومان برای هر شغل نیاز است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها