اتحادیه اروپا طبق معمول هر سال بدون اشاره به رفتار غیر بشری حاکم بر رژیم غاصب صهیونیستی و کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا به انتقاد از آنچه نقض حقوق‌بشر در جهان می‌خواند پرداخته است.
کد خبر: ۸۱۰۷۴۷
گزارش سالانه حقوق‌بشر در جهان از سوی اتحادیه اروپا منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اروپا، گزارش سالانۀ اتحادیه اروپا در خصوص روند مربوط به حقوق بشر و دموکراسی در جهان در سال 2014، امروز از سوی شورای اروپا صادر شد.

این شورا مدعی شده گزارش سالانه خود را با بررسی موارد نقض حقوق بشر در سراسر جهان و بر پایۀ باور به بهبود و دفاع از شاخص‌های رعایت حقوق انسانی افراد و جوامع دموکراتیک تنظیم کرده و همچنین اعتقاد به این باور را تنها راه ممکن در جهت اشاعۀ ثبات و امنیت در جای جای جهان امروز دانسته است.

شورای اروپا اعلام کرده در سال 2014 با اتخاذ تدابیری برای انجام گفتگوها و مشاوره‌های رسمی با 37 کشور همکار و گروه‌های منطقه‌ای در باب موضوع حقوق بشر، به تحقیق در راستای تکمیل این گزارش اقدام کرده است.

علاوه بر این تعداد، 79 کشور عضو گروه ACP موسوم به گروه کشورهای آفریقایی و کشورهای حوزه دریای کارائیب و اقیانوس آرام جزء دامنۀ تحقیقات حقوق بشری شورای اروپا برشمرده شده‌اند. به ادعای این شورا، مسئله آزار و اذیت و نسل‌کشی حاکم بر مسلمانان روهینگیا در کشور میانمار نیز برای اولین بار توانسته جایی در میان بررسی‌های اتحادیه اروپا باز کند.

اتحادیه اروپا در این گزارش با انتقاد از کاهش دامنه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در جهان و ایجاد محدودیت برای برخی از فعالان حقوق‌بشری، روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویس‌ها، پناه‌ آوردن به ابزارها و نهادهای ابداعی این اتحادیه را به عنوان یکی از پشتوانه‌های اصلی برای حل مسئله آزادی و احترام به حقوق افراد محسوب کرده است.

اتحادیه اروپایی در حالی که کابوس قریب‌الوقوع جدایی دو عضو خود یعنی انگلیس و یونان را همچنان پیشِ روی خود می‌بیند، در دهمین سالروز تدوین اصول حمایت از مدافعان حقوق بشر، از تعهد خود به تأمین و پشتیبانی از کسانی دم زده که مدعی حمایت از حقوق انسانی افراد هستند.

در انتهای این گزارش، در حالیکه هیچ اشاره‌ای به رفتار ضد و نقیض و بحث برانگیز غیرانسانی حاکم بر رژیم غاصب صهیونیستی و کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا نشده، بر نقش خودخواندۀ این نهاد برای مقابله با اِعمال شکنجه، تبعیض و رفتار مغایر با شأن انسانی افراد و اقلیت‌ها اشاره شده است. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها