رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سود حاصل از قاچاق سوخت و ارز در سال 1392 حدود 60 هزار میلیارد تومان در کشور بود.
کد خبر: ۸۰۹۳۱۸

حبیبالله حقیقی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در دنیا قاچاق کالاها معطوف به کالاهای ممنوعه است؛ ولی در کشور ما موضوع قاچاق در کالاهای مجاز نیز وجود دارد که متاسفانه در این بخش مجازاتهای سنگینی در نظر گرفته نشده است.

وی با تاکید بر ساماندهی فعالیتهای تجاری و اقتصادی قانونمند از طریق بازارچههای مرزی گفت: سال گذشته کارت سوخت بیش از یک میلیون و 300 هزار خودرو که هیچ فعالیتی نداشتهاند و از این راه برای قاچاق سوخت استفاده میکردند در کشور باطل شده است.

حقیقی با تاکید بر اینکه باید با قاچاقچیان دانه درشت برخورد جدی شود، افزود: طبیعی است با افزایش میزان قاچاق شاهد افزایش بیکاران در جامعه هستیم و از طرفی موضوع قاچاق سوخت باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و اقتصادی شده است.

وی اظهارکرد: برای پاسخگویی به مطالبات و رسیدن به اهداف مورد نظرمان در این بخش، نیازمند پای کار آمدن تمامی دستگاهها هستیم و همه باید با یکدیگر هماهنگ باشند و با همکاری دستگاههای ذیربط نسبت به سیاستگذاری در این خصوص اقدام میکنیم.این مقام مسئول فروش سوخت در پایانههای مرزی و ایجاد پمپ بنزین در مناطق مرزی و فروش در نقاط مرزی در حوزه تعاونیهای مرزنشینان را از برنامههای مهم پیشنهادی دولت در مناطق مرزی عنوان کرد که با توجه به موقعیت استانها اجرایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها