توفان‌های نمکی دریاچه ارومیه تا 500 کیلومتر را تحت شعاع قرار می‌دهد

دریاچه ارومیه یکی از کانون‌های اصلی ریزگرد منطقه خاورمیانه

مجری ستاد احیای دریاچه‌ ارومیه در آذربایجان‌غربی با بیان این‌که هم‌اکنون 1937 میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه از سوی دولت به تصویب رسیده است، افزود: برای احیای دریاچه ارومیه نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است
کد خبر: ۸۰۹۲۹۶
برای احیای دریاچه ارومیه 20 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است

هادی بهادری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون تراز دریاچه‌ی ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته یکسان است و امروز سطح تراز آن به 1270.52 متر رسیده است.

وی با بیان این‌که ستاد احیای دریاچه ارومیه به‌منظور نظارت بر امور و ایجاد هماهنگی‌های لازم دستگاه‌های مربوطه برای نخستین بار در ارومیه ایجاد شده است، افزود: هم‌اکنون ستاد احیای دریاچه‌ی ارومیه به دبیری «عیسی کلانتری» و با همکاری افراد متخصص و مجرب از جمله دکتر «عرب» و «تجریشی» به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مجری ستاد احیای دریاچه‌ی ارومیه در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: سیاست‌های گذشته در خصوص احیای دریاچه ارومیه اصلاً قابل دفاع نبوده است، چون برخی نمایندگان مجلس طرح احیای دریاچه ارومیه را از اولویت‌های خود خارج کرده بوده‌اند اما خوشبختانه هم‌اکنون شاهد اقدامات اجرایی و تلاش‌های مسئولان در این‌باره هستیم.

وی به حضور و نقش تاثیرگذار مردم در احیای دریاچه‌ی ارومیه اشاره کرد و گفت: دریاچه ارومیه از فضای امنیتی خارج شده است، چون این یک قضیه سیاسی نیست و نمی‌توان با مسموم کردن فضا و جدی نگرفتن این قضیه بحرانی کاری برای احیای دریاچه ارومیه انجام داد.

بهادری با بیان این‌که هم‌اکنون 1937 میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه از سوی دولت به تصویب رسیده است، افزود: برای احیای دریاچه ارومیه نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است درحالی که در 10 سال گذشته تنها یک دهم این اعتبار برای خارج کردن دریاچه از وضعیت روبه خشکی کافی بود.

وی ادامه داد: با این وجود باید از توجه‌ی جدی هیئت دولت به ویژه از رئیس‌جمهور به‌علت همکاری‌های بی‌پایان در این موضوع قدردانی کرد.

مجری ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با بیان این‌که هم‌اکنون افزایش بیماری سرطان و آسم در کودکان زیر سه سال در استان از مهم‌ترین آثار خشکی دریاچه ارومیه است، خاطرنشان کرد: افزایش روند خشکی دریاچه ارومیه سبب شده که پارسال، به 100 هزار میلیارد ریال محصولات کشاورزی استان در اثر سرمازدگی خسارت وارد شود.

بهادری از بررسی طرح انتقال آب دریاچه وان در کشور ترکیه به دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مناسب کشور ترکیه، ابعاد مختلف این طرح و شرایط انتقال آن در حال بررسی است و امید می‌رود با اجرای آن بتوانیم به نتایج مثبتی دست یابیم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها