یک منبع آگاه گفت: یکی ازاعضای گروه اعزامی ریاض (طرفدار رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن) به ژنو برای شرکت در نشست بحران یمن، از سال 2013 به اتهام جمع آوری کمک برای القاعده در فهرست افراد و گروه های تروریستی آمریکا قرار دارد.
کد خبر: ۸۰۸۸۶۵
عضو گروه ریاض در مذاکرات ژنو تروریست از آب درآمد

به گفته این منبع آگاه، « عبدالوهاب الحمیقانی » نامی آشنا در تاریخ تروریست های تکفیری و محافل گروه های وابسته به سازمان القاعده است و این نام ازسال 2013 به اتهام حمایت مالی از القاعده در فهرست حامیان تروریسم دولت آمریکا گنجانده شد.

واشنگتن، الحمیقانی را متهم کرد که از منصب خود به عنوان رییس یک موسسه خیریه برای جمع آوری کمک های مالی و ارسال آن به سازمان تروریستی القاعده سو استفاده کرده است.

به گزارش شبکه المنار لبنان،کمک به حواله کرد و انتقال پول های حامیان القاعده از عربستان به یمن از دیگر اتهامات الحمیقانی بود.

وزارت خزانه داری آمریکا در سال 2013 تمام حساب های الحمیقانی را بلوکه کرد و شهروندان و اتباع آمریکایی را از همکاری با وی برحذرداشت.

الحمیقانی از ساکنان استان «البیضا» یمن و دبیرکل موسسه خیریه الرشد و از پایه گذاران حزب سلفی الرشاد به شمار می رود که بعدها به عنوان دبیرکل آن انتخاب شد.

وی یکی از اعضای شورای گفت و گوهای ملی یمن و استاد دانشگاه الایمان است.

الحمیقانی یکی ازبازوهای بزرگترین حامی قطری القاعده یعنی «عبدالرحمن النعیمی» صاحب شبکه «وصال» و موسس شبکه «الکرامه» است، النعیمی نیز مانند الحمیقانی در دسامبر سال 2013 مانند الحمیقانی به اتهام تامین و حمایت مالی القاعده از سوی آمریکا در فهرست حامیان تروریسم قرارگرفت.

النعیمی حامی مالی برخی ازگروه های تروریستی تکفیری در شمال لبنان است و در آغاز بحران سوریه چندین بار به شمال لبنان سفر کرد.

گروه های یمنی قراراست برای حل بحران این کشور و پایان دادن به تجاوزهای ائتلاف آمریکایی - عربستانی به مدت سه روز زیرنظر سازمان ملل در ژنو مذاکره کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها