مقامات سعودی برای کودکان سعودی فوت شده در هتل توحید مشهد مبلغ ۴۰۰ هزار ریال سعودی دیه درخواست کرده‌اند.
کد خبر: ۸۰۷۵۵۶
درخواست دیه عربستان برای جانباختگان حادثه هتل توحید

به گزارش پایگاه خبری الوطن، کنسولگری عربستان سعودی در ایران تدابیر مربوط به تعیین دیه چهار تن از کودکان سعودی فوت کرده در ایران که گفته می شود به دلیل استفاده از سم حشره‌کش در یکی از هتل‌های ایران فوت کرده‌اند، تعیین می کند.

منابع خبری به نقل از عبدالله بن یحیی الحمرانی کنسول عربستان سعودی در این باره اعلام کردند: کنسولگری با تعیین وکیلی در این رابطه به صورت تخصصی از فردا یکشنبه در برابر دادستانی کل ایران مساله دریافت غرامت مالی و دیه برای درگذشتگان را پیگیری خواهد کرد.

الحمرانی افزود: پیش بینی می شود مبلغ دیه برای هر متوفی 100 هزار ریال باشد، علاوه بر گرفتن خسارت و غرامت برای حادثه دیدگان که ارزش این غرامت ها هم اکنون به صورت گسترده ای در حال بررسی است.

وی افزود: البته پیش بینی می‌شود هتل مذکور با خانواده‌های قربانیان و زیان دیدگان وارد معامله شود، تا از ارائه شکایت قضایی صرف نظر کنند.

گفته می شود در مراسم خاک سپاری کودکان این حادثه کارکنان کنسولگری سفارت عربستان سعودی و شماری از شخصیت های ایرانی حضور داشتند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
همایون
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
۰
۰
اون ها هرموقع دیه ی حجاج ایرانی كه در سال ۶۶ قتل و عام شدند رو دادند چنین درخواستی بدن.در آن سال دوحالت وجود دارد یا آل سعود دست داشت ( كه حتما داشت ) یا نداشت ولی حفظ جان حجاج بر عهده ی عربستان بوده حال كه كوتاهی كردن باید تاوانش رو بدن.
این یك گستاخیه
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
۰
۰
این قضیه درست پس اونوقت آبروی دختران و پسران مورد تجاوز چه میشود آیا آنها غرامت دادند؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
۰
۰
اگه بگیرند یعنی باید به حال خودمون تاسف بخوریم . اونا یه موضوع پیش اومد سریع میزان 4 برابری غرامت رو درخواست كردند پرو پرو. ما سه ماه هستش كه شرم اورترین اتفاق ممكن به سر نوجوانامون اومده. بعد میگن یه 4 سالی میفرستیمشون حبس تو جزایر هاوایی.. خنده داره.

نیازمندی ها