جام جم آنلاین از آخرین تحولات یمن گزارش می دهد

اسارت 31 نظامی و انهدام چند تانک سعودی به دست انصارالله یمن

انصار الله یمن اعلام کرد که یک افسر و 30 سرباز کشورهای مختلف را که در صفوف ارتش عربستان سعودی علیه یمن می جنگیدند، در مرز دو کشور به اسارت گرفته و چند تانک را نیز منهدم کرده است.
کد خبر: ۸۰۷۲۰۸
اسارت 31 نظامی و انهدام چند تانک سعودی به دست انصارالله یمن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی میدل ایست پانوراما، «عبد الله عیضة الرزامی» از فرماندهان نظامی انصار الله یمن امروز جمعه گفت: نظامیان اسیرشده سعودی، تابعیت کشورهای مختلف را داشتند و هنگام تلاش برای تهاجم به یمن، در مرز دو کشور به اسارت نیروهای انصارالله درآمدند.

پیش از این نیز یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، مرکز فرماندهی گارد مرزی عربستان سعودی را در ظهران در جنوب این کشور با موشک های «النجم الثاقب» هدف قرار داده بودند که در نتیجه آن، یک تانک سعودی منهدم شد.

در همین حال، گزارشها حکایت از آن دارد که ارتش و کمیته های مردمی انصار الله در استانهای عدن و تعز در حال پیشروی هستند.

پایگاه اینترنتی میدل ایست پانوراما از درگیری شدید و تبادل آتش توپخانه ای و موشکی بین نیروهای ارتش یمن و ارتش عربستان سعودی در منطقه مرزی المداحشه خبر داد.

پس از آنکه توپخانه های ارتش سعودی مناطق مرزی در شمال استان صعده را گلوله باران کردند، ارتش و کمیته های مردمی انصار الله یمن در واکنش به حملات سعودی ، دو پایگاه نظامی عربستان را در منطقه مرزی نجران هدف قرار دادند که در نتیجه آن، یک تانک و چند خودروی نظامی سعودی در منطقه مرزی جیزان منهدم شد.

این اقدامات در واکنش به حملات ددمنشانه رژیم آل سعود و کشورهای ائتلاف تحت رهبری آن به یمن صورت می گیرد که تاکنون جان بیش از 10 هزار نفر که اغلب آنان، زنان و کودکان هستند، گرفته است.

تازه ترین گزارشها حکایت از آن دارد که در حملات هوایی جنگنده های متجاوز سعودی آمریکایی به منطقه النعاشوه در حیدان از توابع استان صعده یمن، پنج نفر از جمله کودکی یک روزه به شهادت رسیدند و سه نفر دیگر زخمی شدند.

این در حالیست که شمار قربانیان تجاوزات سعودی آمریکایی به بازار قدیمی یسنم در منطقه باقم در استان صعده یمن نیز به 12 شهید و 15 زخمی رسید.

در پی حملات هواپیماهای متجاوز سعودی به شهر النظیر در استان رازح نیز 11 نفر شهید و هفت نفر زخمی شدند و خسارت های بسیاری به اموال شهروندان وارد شد.

به گزارش شبکه المسیره یمن، در پی حملات هواپیماهای سعودی، به شهر قدیمی صنعا هم پنج نفر از جمله یک زن و دو کودک شهید شدند.

در پی این حمله، خسارت های بسیاری به خانه های قدیمی صنعا وارد شد و برخی از‌ آنها در آستانه ویرانی قرار دارند.

همچنین در دو حمله هواپیماهای سعودی، به منزل شهروندی در روستای ربحی، در منطقه منبه چهار نفر شهید و سه نفر زخمی شدند.

جنگنده های سعودی به منطقه فج عطان در استان صنعا نیز حمله کردند.

در چنین شرایطی، زنان یمنی روز جمعه با برپایی تظاهراتی در صنعا پایتخت یمن تجاوز هواپیماهای سعودی -آمریکایی را به این کشور محکوم کردند و محاکمه حامیان تجاوز به یمن را خواستار شدند.

13 سازمان بشردوستانه نیز آتش‌بس «فوری و دائمی را برای نجات‌ها جان میلیون‌ها انسان» در یمن که جنگ در آنجا زندگی 80 درصد غیرنظامیان را تحت تأثیر قرار داده است، خواستار شدند.

عربستان سعودی در حملایت هوایی خود همچنان تمامی مردم یمن و زیرساخت های این کشور از جمله سدهای آبی ، بازارهای عمومی و اردوگاه‌های پناهندگان غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال، سازمان علمی فرهنگی سازمان ملل متحد "یونسکو"، حمله هوایی عربستان سعودی به یکی از مراکز ثبت شده به عنوان میراث فرهنگی یمن را در صنعا، پایتخت این کشور، محکوم کرد.

از سوی دیگر ، شبکه المیادین گزارش داد: زیاده خواهی های عربستان سعودی موفقیت نشست ژنو برای حل بحران یمن را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

این نشست قرار است پس فردا با حضور احزاب سیاسی یمن و زیر نظر سازمان ملل برگزار شود.

گروه انصار الله با تاکید بر اینکه ائتلاف سعودی نمی تواند آینده متحدان خود را در یمن تضمین کند، تاکید کرد: این ائتلاف تلاش می کند گفتگوهای داخلی یمن با نظارت سازمان ملل در ژنو به شکست منجر شود.

مسئول گروه انصار الله اظهار داشت: جامعه جهانی به خوبی می داند که کشورهای ائتلاف عربی با حمله نظامی به یمن و نسل کشی مردم این کشور ، مسئول اصلی شکست دور پیشین گفتگوهای داخلی یمن بین احزاب و طیف های سیاسی با نظارت جمال بن عمرنماینده سابق سازمان ملل در یمن هستند.

وی تاکید کرد: کشورهای عربی متحد عربستان با ارایه سناریوهای مختلف و اعمال فشار بر جمال بن عمر ، وی را مجبور به استعفا و ترک یمن کردند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

براثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستانها و مدارس و حتی خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

به عقیده کارشناسان، رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت در صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچکدام از خواسته های خود نرسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها