منابع امنیتی آگاه در اردن ساعاتی پس از انتشار خبر مفقود شدن جسد طارق عزیز در فرودگاه بغداد و در هنگام انتقال آن به این کشور اعلام کردند که جسد وی وارد امان شده است.
کد خبر: ۸۰۷۰۴۳
جسد طارق عزیز برای خاکسپاری به اردن منتقل شد

به گزارش مهر به نقل از «ایلاف»، منابع امنیتی آگاه در اردن از ورود جسد «طارق عزیز» معاون دیکتاتور سابق عراق به امان خبر می دهند.

این در حالی است که دختر «طارق عزیز» معاون صدام حسین، گفته بود جسد پدرش که هفته پیش در زندانی در عراق درگذشت، روز پنج‌شنبه ۲۱ خرداد هنگام انتقال به اردن برای خاکسپاری ربوده شد.

در همین ارتباط وکیل خانوادگی «طارق عزیز» تصریح کرد: جسد طارق عزیز هم اکنون در اردن و نزد مقامات امنیتی این کشور است.

وی ادامه داد: تاکنون نتوانستیم به راز ربوده شدن جسد طارق عزیز و علت آن پی ببریم اما در هر صورت جسد وی هم اکنون وارد اردن شده است.

طارق عزیز که به اعدام محکوم شده و در زندانی در ناصریه نگهداری می‌شد جمعه هفته گذشته بر اثر حمله قلبی درگذشت. زید علی عباس، رییس پزشکی قانونی عراق، گفته که نتایج کالبدشکافی تایید می‌کند که مرگ وی بر اثر حمله قلبی بوده است.

طارق عزیز بلندپایه ترین مقام مسیحی در دولت صدام حسین بود و چهره بین‌المللی حزب بعث عراق به شمار می‌رفت. او در اکتبر سال ۲۰۱۰ به اتهام آزار و اذیت گروه‌های مذهبی شیعه، به اعدام محکوم شد ولی جلال طالبانی، رییس جمهوری وقت عراق، از امضای حکم اعدام او خودداری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها