معاون وزیر امور خارجه اعلام کرد

شروط ایران برای برقراری مجدد سفرهای عمره

رئیس سازمان حج و زیارت از برگزاری دادگاه دوم رسیدگی به تخلف دو پلیس خاطی عربستان خبر داد و گفت: این دادگاه امروز برگزار می شود و پیش بینی می شود این افراد به اشد مجازات برسند.
کد خبر: ۸۰۶۶۵۵
پیش بینی می شود دو پلیس خاطی عربستان به اشد مجازات برسند

سعید اوحدی در گفتگو با مهر در مورد نتیجه تعرض دو پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی، افزود: جلسه اول دادگاه رسیدگی به تخلف این افراد برگزار و کیفر خواست قرائت شد و به دلیل اینکه دو متهم نتوانستند دفاع خوبی انجام دهند وکلای آنان خواستار تشکیل جلسه بعدی دادگاه شدند.

وی با اشاره به اینکه جلسه دوم رسیدگی به اتهامات دو پلیس خاطی عربستان امروز چهارشنبه برگزار می شود، گفت: حضور سرکنسولگری ایران در جده در دادگاه اول بسیار موثر بوده و شکایت جامع در ایران تنظیم و شکایتی را نیز حج استان تهران توسط خانواده این دو نوجوان تهیه کرده که ارسال شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: پیش بینی ما این است که با توجه به فضای ایجاد شده و همچنین دادگاه دو پلیس به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مجازات دو متهم به معنای شروع عملیات عمره نیست، گفت: بعد از صدور حکم ، جلساتی با وزیر حج عربستان برگزار خواهیم کرد و پس از حصول اطمینان از ایجاد راهکارهایی برای تامین امنیت زائران عمره گذار ایرانی توسط عربستان ، برای آغاز مجدد عملیات عمره تصمیم گیری می شود.

اوحدی اظهار داشت: جرمی که دو پلیس انجام داده اند اخلاقی بوده و با هیچ خسارت مادی جبران پذیر نخواهد بود و موضوع دریافت خسارت هیچ زمانی از سوی خانواده های دو نوجوان و یا کنسولگری ایران و سازمان حج مطرح نبوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها