شکستِ اولین حمله زمینی عربستان به یمن

جنبش انصارالله، دوشنبه‌شب، تجاوز نیروهای زمینی عربستان به داخل اراضی یمن را ناکام گذاشت. این درحالی است که همچنان حملات تجاوزگرانه عربستان به یمن ادامه داشته و مقامات سازمان ملل نیز می‌گویند در حال فراهم کردن مقدمات برگزاری نشست مربوط به یمن در 24خرداد هستند.
کد خبر: ۸۰۶۳۷۷

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) اعلام کرد: جنبش انصارالله و کمیته‌های مردمی، با نخستین تجاوز زمینی سعودی‌ها به منطقه حرض در مقابل گذرگاه مرزی الطوال در عربستان مقابله کردند. بر پایه این گزارش، بالگردهای آپاچی عربستان سعودی دو منطقه میدی و الملاحیظ از مناطق استان حجه را بمباران کردند. در همین رابطه خبرگزاری آناتولی، از حساس شدن اوضاع در مناطق مرزی بین عربستان و یمن خبر داد و تاکید کرد: حوثی‌ها، نیروهای خود را در مناطق مرزی مستقر کرده‌اند. منابع رسانه‌ای عربستانی نیز گفتند نیروهای بحرینی را که مجهز به سلاح‌های پیشرفته هستند، به مناطق مرزی یمن و عربستان سعودی اعزام کرده‌اند. صبح دیروز نیز منابع یمنی اعلام کردند نیروهای مقاومت مردمی یمن چند موضع نظامی عربستان در شهر مرزی جیزان را موشکباران کردند. به گزارش شبکه خبری المیادین، نیروهای مقاومت مردمی یمن در پاسخ به تجاوز عربستان به صنعا و چند شهر دیگر، 40 موشک و ده‌ها خمپاره به سوی مراکز نظامی شهر مرزی جیران شلیک کردند.

همین منبع خبری اعلام کرد هیات جنبش انصارالله با پایان دادن به مشورت‌های خود با مقامات وزارت خارجه روسیه در مسکو، این شهر را به مقصد مسقط پایتخت عمان برای بررسی دستور کار گفت‌وگوهای ژنو ترک کرد. قرار است طرف‌های یمنی 24 خرداد در شهر ژنو در سوئیس با هماهنگی سازمان ملل گرد هم آیند. محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله به المیادین گفت: مشورت با مقامات روسیه مثبت بود و جنبش به حضور بدون شرط خود به مذاکرات ژنو پایبند است. گفته می‌شود تاکنون 12 گروه سیاسی و 41 حزب یمن از سوی بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل به این نشست دعوت شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها