رئیس حسابرسی فیفا: رشوه‌‌ای در کار نبود

وکیل فیفا: اعطای میزبانی‌ها نامشروع بود

جام جم ورزشی: دومینیکو اسکالا، رئیس سوئیسی- ایتالیایی کمیته حسابرسی فیفا که در گفت‌وگویی حرف‌هایی مخالف سخنان مایکل گارسیا وکیل آمریکایی تحقیق درباره فرآیند اعطای میزبانی جام های جهانی بیان کرد.
کد خبر: ۸۰۵۸۵۱
وکیل فیفا: اعطای میزبانی‌ها نامشروع بود

دومینیکو اسکالا رئیس سوئیسی- ایتالیایی کمیته حسابرسی و مالی فیفا ساعتی پیش از طریق روزنامه سونتاگزایتونگ سوئیس اعلام کرد که به قدر کافی شواهد رشوه‌خواری و پول‌شویی در رابطه با ارائه‌‌های امتیاز میزبانی دو جام‌ جهانی پیش رو به روسیه و قطر به دست نیامده است و دیگر کسی اطمینانی ندارد که این امتیازها از راه نامشروع به دست آمده اند.

این مدیر 51 ساله فیفا افزود: پیش از این که دست به کاری جدی ببریم، تنها منتظر آن هستیم تا مقامات این دو کشور اسناد یافت شده را بپذیرند و از حق خود دفاع کنند.

کشورهای یاد شده هرگونه تخلف در فرآیند کسب میزبانی جام جهانی را رد کرده‌اند.

مایکل گارسیا وکیل آمریکایی قبلا برای تحقیق درباره فرآیند اعطای میزبانی جام های جهانی 2018 و 2022 توسط فیفا استخدام شده بود. او در روزهای اخیر،‌ دریافت امتیاز میزیانی از سوی روسیه و قطر را نامشروع خواند.

در آذرماه سال گذشته فیفا خلاصه‌ای از یافته های دو سال تحقیقات مایکل گارسیا را به ترتیبی منتشر کرد که روسیه و قطر از نامشروع بودن آنها برای میزبانی مبرا هستند، اما او شکایت کرد که یافته‌های او به درستی منعکس نشده است.

گارسیا چند هفته بعد از انتشار گزارشش به خاطر نحوه برخورد فیفا با یافته های گزارش استعفا کرد و اظهاراتش به بحث های تازه در مورد سلامت فرآیند تعیین میزبانی 2018 و 2022 دامن زد.

علاوه بر گارسیا، یافته‌های وزارت دادگستری و پلیس فدرال ایالات متحده هم تاکید بر رشوه‌دهی مقامات دو کشور یاد شده برای دریافت میزبانی جام‌جهانی دارند.

(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها