عمق عربستان در تیررس موشکهای یمن قرار گرفت

جنگ زمینی معکوس در انتظار رژیم آل سعود

نیروهای مردمی و ارتش یمن موشک‌های «اسکاد» به سوی عربستان شلیک کردند که در واقع این مسئله بدین معناست که جنگ زمینی معکوسی در انتظار عربستان است که عمق این کشور را هدف قرار خواهد داد.
کد خبر: ۸۰۵۵۷۰
جنگ زمینی معکوس در انتظار رژیم آل سعود

پس از واکنش ارتش و گروه انصار الله یمن و نیروهای مردمی این کشور به حملات عربستان و شلیک موشک‌های «اسکاد» به خاک سعودی، تجاوز عربستان وارد مرحله تازه‌ای شده است.

روزنامه «رأی الیوم» با اشاره به این مسئله گزارش داد که با نزدیک شدن به زمان مذاکرات احتمالی صلح «ژنو»، شلیک موشک‌های اسکاد نقطه عطفی است و ناظران نیز بر این باورند که در مجرای جنگ تحولات خطرناکی رخ داده است که عمق عربستان را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش این روزنامه، افزایش حملات در نقاط مرزی میان عربستان و یمن از وقوع جنگ زمینی معکوس خبر می‌دهد. ناظران همچنین مدعی شدند که استفاده از موشک‌های اسکاد نیز درگیری را وارد مرحله تازه‌ای کرده است.

به گفته ناظران، موشک‌های اسکادی که توسط ارتش یمن و نیروهای مردمی این کشور استفاده شد، یادآور موشک‌های حزب الله لبنان و جنبش «حماس» فلسطین است؛ موشک‌هایی که به عمق اسرائیل رسیدند. عربستان نیز از میزان خطر این موشک‌ها آگاهی دارد و در صورتی که شهرهای خمیس، شمیط و أبها که پس از «جازان» قرار دارد بمباران شود، می‌تواند به عمق عربستان برسد و خطر جدی برای این کشور باشد.

منابع خبری شنبه گذشته (16 خرداد) تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌داد گروه انصارالله یمن به سوی پایگاه هوایی «خالد بن عبدالعزیز» در جنوب عربستان موشک اسکاد شلیک کرد.

یمنی‌ها با شلیک موشک اسکاد پایگاه هوایی ارتش عربستان در استان جیزان این کشور را موشک باران کردند. موشک‌های مذکور به مدت 4.5 دقیقه در آسمان عربستان بود و با دقت بالایی به اهداف تعیین شده اصابت کردند.

«احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف تحت رهبری سعودی ها علیه یمن که پیش از این تاکید می کرد که در حملات جنگنده‌های عربستانی انبارهای موشکی و تسلیحاتی انصارالله و ارتش یمن هدف قرار گرفته است، امروز اذعان کرد که بیش از 300 موشک اسکاد در اختیار یمنی‌ها قرار دارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها