یک روزنامه نزدیک به مخالف حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه دولت این کشور را متهم کرد که به طور سازمان یافته برای وارد شدن نیروهای تکفیری به سوریه کمک می کند.
کد خبر: ۸۰۴۹۷۱
جمهوریت: دولت ترکیه داعشی ها را وارد سوریه می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه ترکی «جمهوریت» ارگان معارضان دولت در حزب جمهوری خواه خلق ترکیه با اعلام این خبر نوشت: سازمان اطلاعاتی ترکیه دو دستگاه اتوبوس را در ژانویه سال 2014 برای وارد کردن ده ها تروریست به خاک سوریه اجاره کرد.

این روزنامه خبر کمک سازمان یافته دستگاه اطلاعاتی ترکیه برای وارد کردن تروریست ها به خاک سوریه را یک هفته بعد از آن منتشر کرد که به نوشته همین روزنامه، افشای ارسال محموله های سلاح برای گروه تروریستی داعش به دست دولت ترکیه و در پوشش کمک های دارویی موجی از خشم را در افکار عمومی این کشور به وجود آورده است.

این روزنامه افزود: سازمان اطلاعاتی ترکیه نیروهای تروریست را از طریق گذرگاه «ریحانلی» به خاک سوریه منتقل کرد.

به گزارش این روزنامه، تحقیقات بعدی از راننده های این دو دستگاه اتوبوس که برای مدتی هم دستگیر شده بودند حاکی از آن بود که سازمان اطلاعاتی ترکیه این دو اتوبوس را به بهانه اینکه سرنشینانش صرفا چند پناهجوی سوریه ای هستند، اجاره کرده بود.

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حیدر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
۰
۰
مگر ملت های جهان نمیدانند كه دولت تركیه در جنایات داعش دست دارد مردم آگاه مسلمان تركیه نباید اردوغان را به ریاست جمهوری برسانند
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
۰
۰
خدا را شكر كه در تركیه هم آدمهایی پیدا میشوند كه مخالف نامردیهای دولت تركیه در قبال كشت و كشتار مردم مظلوم و بی دفاع مردم عراق و سوریه باشند .

نیازمندی ها