جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان از دستگیری ویزیتور کلاهبرداری خبر داد که با جعل عنوان و ارائه قطعات جعلی خودرو اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.
کد خبر: ۸۰۴۷۶۸
ویزیتوری که قطعات تقلبی خودرو می‌فروخت

سرهنگ علی‌اکبر جاویدان، جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: در روزهای گذشته اخباری به انتظامی شهرستان مبنی بر فعالیت مشکوک یک شرکت ارائه کننده قطعات خودرو به ویژه باطری و کامپیوترهای خودروی پژو 206 واصل شد، که موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان علی‌آباد قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و پلیسی توسط کارآگاهان، مشخص شد افرادی با نام و مشخصات گوناگون، طی روزهای گذشته به فروشگاه‌های قطعات خودرو در شهرستان مراجعه و درخواست خرید باطری و کامپیوترهای خودروی 206 را داده و حتی بیعانه هم پرداخت کرده‌اند اما برای دریافت قطعه مورد نظر مراجعه نکرده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: از طرفی دیگر نیز صاحب فروشگاه قطعات خودرو در شهرستان، پس از اخذ سفارش از فرد مراجعه کننده، به یک ویزیتور قطعات خودرو که روزهای قبل به فروشگاه مراجعه و خود را نماینده یک شرکت معتبر معرفی کرده بود تماس و تقاضای ارسال قطعه مورد نظر را کرده است.

سرهنگ جاویدان افزود: پس از اعلام تقاضای فروشنده به ویزیتور مورد نظر، بلافاصله بیعانه قطعه را هم به حساب ویزیتور واریز کرده است و ویزیتور نیز قطعه را از طریق تاکسی تلفنی به فروشنده قطعات خودرو ارسال کرده و فروشنده نیز بلافاصله باقی قیمت اعلام شده را به حساب ویزیتور واریز کرده است.از طرفی دیگر فروشنده قطعات پس از دریافت قطعه متوجه شده که جنس دریافتی تقلبی بوده است.

وی متذکر شد: در بررسی‌های تکمیلی و انجام چهره‌نگاری و فعالیت‌های نامحسوس کارآگاهان، مشخص شد فرد مراجعه کننده به فروشگاه‌های مختلف، یک نفر بوده و با نام‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است و در تمامی موارد نیز ویزیتور مورد نظر هم مشترک بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: با توجه به آنکه قطعات از طریق تاکسی‌های تلفنی به فروشگاه‌ها ارسال می‌شد، در تحقیقات انجام شده یکی از رانندگان شناسایی و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان فرا خوانده شد.

وی افزود: در نهایت با کمک راننده و اقدامات اطلاعاتی پلیس، محل اختفای یکی از متهمان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، وی در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر شد.

سرهنگ جاویدان گفت: با اعتراف متهم به بزه انتسابی و تحقیقات پلیس برای شناسایی دیگر مالباختگان، تا به حال 20 مالباخته شکایت خود را مطرح کردند و مجموع کلاهبرداری انجام شده بیش از 280 میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: در بازرسی از منزل متهم، یک دستگاه خودرو توقیف و یک عدد مهر شرکت تهیه و توزیع انواع باطری خودرو، 19عدد کارت عابر بانک مختلف، 29 بسته پلمپ شده کامپیوتر تقلبی خودرو، دستگاه پرس دوخت پلاستیک، انواع برچسب و هولوگرام، کارتن‌ها و بسته‌ها و پلاستیک‌های مخصوص بسته بندی، 17 عدد سیم کارت تلفن همراه و تعدادی اوراق هویتی جعلی به نام‌های مختلف کشف شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به اینکه تلاش پلیس برای دستگیری همدست متهم همچنان ادامه دارد، افزود: متهم پس از تکمیل شدن پرونده، برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها