یکی از اعضای کادر رهبری ائتلاف مدنی مسوول پیگیری جنایات تجاوز آل سعود به یمن گفت: بر اساس آمار موجود و ارزیابی های صورت گرفته بیش از 10 هزار منزل مسکونی مردم یمن بر اثر بمباران و حملات هوایی عربستان سعودی به طور کامل منهدم شده است.
کد خبر: ۸۰۴۶۴۶
تخریب بیش از10هزار خانه نتیجه تجاوز آل سعود به یمن

"عبدالله علو" در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: همچنین تقریبا 14 هزار باب منازل مسکونی مردم یمن در حملات هوایی عربستان سعودی به طور متوسط آسیب دیده و به آنها خسارت وارد شده است.

علو در مورد تاسیسات ویران شده در اثر تجاوز صورت گرفته علیه یمن گفت: بسیاری از زیرساخت ها در همه شهرهای یمن از جمله بیمارستانها، نیروگاههای برق و آب، مخابرات، شرکتهای نفت، پلها، جاده ها، مراکز آموزشی، موسسات دولتی و دانشگاهها منهدم شده اند.

وی تاکید کرد: حملات جنگنده های متجاوز سعودی همه چیز در یمن را در برگرفته است.

عضو کادر رهبری ائتلاف مدنی مسوول پیگیری جنایات تجاوز آل سعود به یمن ادامه داد: عربستان در حمله ددمنشانه اخیر خود به یمن مرتکب جنایات جنگی و ضد بشری شده است.

علو افزود: حملات جنگنده های متجاوز سعودی در هفته گذشته به استانهای یمن فقط مناطق غیرنظامی را در برگرفت که باعث شد صدها غیرنظامی کشته شوند و می توان آن را در ردیف جنایات جنگی و ضد بشری برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: ما با بازدید از مناطق بمباران شده به طور مستند شمار قربانیان و به دنبال آن نامشان را در بیمارستان ها ثبت و ضبط می کنیم و به همین دلیل آمار ما دقیق و واقعی است.

عضو کادر رهبری ائتلاف مدنی مسوول پیگیری جنایات تجاوز آل سعود به یمن ادامه داد: مناطق دور افتاده ای وجود دارد که ما تا کنون به آنها نرسیده ایم. در مناطق یاد شده به دلیل شدت درگیری و گسترده بودن دامنه بمبارانهای هوایی قربانیان بسیاری وجود دارد که تعداد و نام آنها ثبت و ضبط نشده است.

وی افزود: ما فعلا تیم خود را به مناطق قابل دسترس جهت ثبت جنایات شکل گرفته در این مناطق اعزام کرده ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها