عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران:

کار سخت و دشواری در پیش است

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه بازرسی از سایتهای نظامی به امنیت ایران مربوط می شود، گفت: ما معتقد نیستیم که باید همه سایتهای نظامی برای بازرسی باز باشند.
کد خبر: ۸۰۴۶۲۹
لاوروف:معتقد به بازرسی ازهمه سایتهای نظامی ایران نیستیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرگی لاوروف در مصاحبه اختصاصی با شبکه بلومبرگ، افزود: اگر همه طرفهای پنج به علاوه یک به چارچوب سیاسی پایبند باشند، در آن صورت ما می توانیم به خوبی در چارچوب زمانی تعیین شده یعنی تا پایان ژوئن این کار را انجام دهیم.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد:اگر کشورها در این مذاکرات بخواهند تا آخرین لحظه دنبال گرفتن امتیازی بیشتر از چارچوب سیاسی تعیین شده باشند، شاید ممکن نباشد این کار تا پایان ژوئن تکمیل شود.

وی با اشاره به روند برداشتن تحریم ها پس از توافق هسته ای گفت: ما فکر می کنیم زمانی که شورای امنیت توافق کلی را تایید بکند ، باید همه تحریمهایی که سازمان ملل متحد وضع کرده است، برداشته شود.

لاوروف ادامه داد: البته تحریمهایی که به خطر تکثیر و اشاعه مربوط نباشد. تحریمهایی که به خطر تکثیر و اشاعه ارتباط دارد، این دسته از تحریمها می تواند در دومین مرحله برداشته شود یعنی زمانی که آژانس اولین گزارش خود را دو یا سه ماه بعد ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها