مهرام در پایان رقابت‌های جذاب خود با دانشگاه آزاد در فینال لیگ بسکتبال کشور به مقام قهرمانی رسید.
کد خبر: ۸۰۴۱۱۶
قهرمانی مهرام در لیگ حرفه‌ای بسکتبال

آخرین فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال بین دو تیم مهرام و دانشگاه آزاد در سالن حکیمیه برگزار شد که در پایان تیم مهرام با نتیجه 95 بر 92 به برتری رسید و قهرمان شد.

کوارتر اول

دانشگاه آزاد این مسابقه را بهتر از حریفش آغاز کرد و همان ابتدا با 5 امتیاز از مهرام پیش افتاد. برتری میزبان در شوت‌ها و ریباندهایش در دقایق ابتدایی کوارتر نخست مشهود بود و همین برتری باعث شد تا شاگردان شاهین طبع اختلاف امتیازی خوبی ایجاد کنند. می‌توان به عملکرد خوب فیلیپ در ترکیب دانشگاه آزاد اشاره کرد که با نفوذهایش به زیر سبد مهرام برای دانشگاهی‌ها فضاسازی و موقعیت ایجاد می‌کرد.

در ادامه کوارتر نخست جدال ریچارد و حدادی دو سنتر بلندقامت دو تیم صحنه‌های جالب توجهی ایجاد کرد. مهرام با استفاده از شوت‌های سه امتیازی خود فاصله را نزدیک کرد اما اشتباه‌های پیاپی بازیکنان این تیم باعث شد تا دانشگاه آزاد دوباره توپ و میدان را در اختیار بگیرد و 21 - 14 برابر حریفش پیش بیفتد. توپ‌های از دست رفته مهرام در کوارتر نخست زیاد بود و در نهایت دانشگاه آزاد توانست با استفاده از موقعیت‌هایش 25 بر 19 به پیروزی برسد.

کوارتر دوم

در کوارتر دوم اما توپ و میدان برای شاگردان مصطفی هاشمی بود. با درخشش آرمان زنگنه و حامد حدادی در ترکیب مهرام، فاصله امتیازی به دو رسید. در شرایطی که شوت‌های دانشگاهی‌ها وارد سبد مهرام نمی‌شد تیم مهمان خیلی خوب کار می‌کرد و توانست بازی را 25 - 25 برابر کند و پس از آن از حریفش پیشی بگیرد. کادر فنی مهرام با اضافه کردن آرن داودی و جواد داوری سعی کرد به بازی سرعت بدهد و دوباره نبض مسابقه را در اختیار بگیرد اما ناکامی این تیم در کسب امتیاز، 4 دقیقه طول کشید تا اینکه آرن داودی نخستین امتیاز در این کوارتر را برای میزبان کسب کرد.

در ادامه این کوارتر مصطفی هاشمی به تاکواندین بازیکن خارجی خود دستور داد که به شوت زدن بپردازد و این بازیکن نیز با روشن کردن موتور شوت‌زنی‌اش توانست امتیازهای مهرام را بیشتر و بیشتر کند. هماهنگی خوب این بازیکن با حامد حدادی برگ برنده مهرام در این کوارتر بود. نکته جالب توجه این بود که حدادی در این دقایق به زیر سبد دانشگاه نفوذ نمی‌کرد و با استفاده از قامت خود برای هم‌تیمی‌هایش فضاسازی می‌کرد.

روند ناکامی دانشگاه در کسب امتیاز ادامه داشت تا اینکه نفوذ جواد داوری و شوت سه امتیازی آرن داودی این تیم را به بازی برگرداند و فاصله به حداقل رسید. دو تیم در دقایق پایانی این کوارتر پایاپای پیش رفتند و در نهایت مهرام 23 بر 14 کوارتر دوم را به سود خود تمام کرد و در نیمه اول 42 بر 39 به برتری رسید.

کوارتر سوم

در کوارتر سوم دانشگاه آزاد با شوت سه امتیازی فیلیپ کار خود را آغاز کرد و توانست فاصله امتیازی را دوباره به حداقل برساند اما باز هم این مهرام بود که همانند کوارتر دوم توپ و میدان را در اختیار گرفت و با استفاده از نفوذ‌های بازیکنان پیرامونی‌اش چون سجاد مشایخی، از حریف پیش افتاد. دفاع نفر به نفر مهرام در کوارتر سوم جواب داد و اجازه کار به دانشگاهی‌ها نمی‌داد تا در حملات خود کاری از پیش ببرند. اشتباهات فردی بازیکنان دانشگاه در ابتدای کوارتر سوم زیاد بود و همین فرصتی بود تا بازیکنان مهرام بتوانند فاصله امتیازی را افزایش دهند. ریباند بهتر مهرام در این کوارتر یکی از برگ‌های برنده تیم مهمان بود که هم در دفاع و هم در حمله به این تیم کمک می‌کرد. دانشگاه آزاد در 7 دقیقه نخست کوارتر سوم تنها سه امتیاز کسب کرده بود و در ادامه کار نیز نتوانست به خود بیاید و در حملات خود ناکام بود. در این کوارتر می‌توان به عملکرد پراشتباه رایان ریچارد سنتر انگلیسی دانشگاه آزاد اشاره کرد که به هیچ وجه همانند دو دیدار نخست نبود و نمی‌توانست در این شرایط حساس به تیمش کمک کند.

کوارتر سوم با دو شوت سه امتیازی مهرامی‌ها به پایان رسید تا این تیم 27 بر 11 برنده این کوارتر شود.

کوارتر چهارم

کوارتر چهارم را مهرامی‌ها بهتر آغاز کردند. بازیکنان دانشگاه آزاد که به دلیل فاصله امتیازی سراسیمه بودند در امتیازآوری موفق نمی‌شدند و در طرف مقابل مهرام هرچه توپ می‌زد وارد سبد میزبان می‌شد. مهرام اختلاف امتیازی را به 20 نیز رساند اما توپ سه امتیازی روزبه ارغوان دانشگاه آزاد را به بازی برگرداند و به یک باره شرایط مسابقه به سود میزبان تغییر کرد. در 5 دقیقه پایانی، دانشگاه آزاد تیم برتر میدان بود و با عملکرد منسجم در دفاع و هماهنگی در حمله فاصله امتیازی را یکی پس از دیگری کاهش می‌داد و به مهرام نزدیک‌تر می‌شد. رضا لطفی یکی از بازیکنان خوب این تیم در کوارتر پایانی بود که با شوت سه امتیازی‌اش عملکرد خوبش را کامل کرد.

با بهتر شدن کار تیمی دانشگاه آزاد، نتیجه 76 بر 68 شد تا مهران شاهین طبع که بعد از دقایقی تیمش را آرام می‌دید با آرامش بیشتری بازیکنانش را هدایت کند. اما در طرف مقابل مصطفی هاشمی آرام و قرار نداشت. پرس تمام زمین دانشگاه آزاد کار را برای مهرامی‌ها دشوار و دشوار کرد و بازی 77 بر 74 شد. 5 خطا شدن حامد حدادی و خروج او از زمین نیز فرصتی برای دانشگاهی بود تا آن‌ها به خوبی از آن استفاده کنند. شوت سه امتیازی رایان ریچارد سنتر انگلیسی دانشگاه آزاد بازی را برابر کرد.

ثانیه‌های پایانی مسابقه بازی پایاپای بود که اشتباه جواد داوری فرصت را برای مهرام ایجاد کرد تا بتواند با استفاده از موقعیت حمله، خودش را به قهرمانی برساند اما بازیکنان این تیم در استفاده از این موقعیت ناکام بودند و در نهایت شوت سه امتیازی رضا لطفی نیز وارد سبد نشد تا دو تیم کار خود را در وقت قانونی مسابقه با نتیجه 77 بر 77 تمام کنند و بازی به وقت اضافه کشیده شود. کوارتر چهارم با نتیجه 27 بر 8 به سود دانشگاه آزاد تمام شد.

وقت اضافه

مهرام وقت اضافه را بهتر آغاز کرد اما پنج خطا شدن آرمان زنگنه، اوشین ساهاکیان و تاکواندین کار این تیم را دشوار کرد تا دانشگاه آزاد بتواند کار را 88 بر 88 برابر کند. مهران شاهین طبع در این دقایق به شدت به تیم داوری اعتراض داشت و معتقد بود خطای پنجم آرن داودی که باعث شد از زمین بیرون برود درست نبوده. با اینکه بازیکنان کلیدی مهرام یکی پس از دیگری به دلیل پنج خطا شدن از زمین خارج می‌شدند اما شوت سه امتیازی سعید داورپناه این تیم را از دانشگاه آزاد پیش انداخت تا بازی در 15 ثانیه مانده به پایان خود 92 بر 88 به سود مهرام شود.

در ثانیه‌های پایانی این مسابقه با اینکه دانشگاه آزاد به امتیاز رسید اما در نهایت این مهرام بود که توانست با نتیجه 95 بر 92 به پیروزی برسد و قهرمان لیگ شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها