سایت المپیک ریو اسامی ورزشکارانی را که سهمیه حضور در المپیک برزیل گرفته بودند، اعلام کرد، اما در آن نام احسان روزبهانی دیده نشد. احسان روزبهانی در وزن منهای 81 کیلوگرم، علاوه بر گرفتن مدال طلای این وزن در رقابت ستارگان جهان، کمربند طلایی را نیز از آن خود کرد و به المپیک راه یافت. با این حال نبودن نام او در سایت المپیک ریو بازتاب داخلی داشت.
کد خبر: ۸۰۳۶۷۲
احسان روزبهانی: المپیکی هستم؛ شک نکنید

روح‌الله حسینی، نایب رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به این موضوع که از ماجرای سایت بی‌خبر است، می‌گوید: حتما اشتباهی صورت گرفته، زیرا احسان روزبهانی بوکسور المپیکی‌ماست و اصلا نباید به حضورش در رقابت‌های بوکس ریو شک کرد. او فقط باید در رقابت‌های ستارگان جهان روی رینگ برود که نتیجه این رقابت نیز تشریفاتی است و تاثیری در روند گرفتن سهمیه المپیکی احسان ندارد. احسان اواخر بهمن‌ 93 سهمیه المپیک ریو را به دست آورد. او به عنوان اولین ورزشکار ایرانی جواز حضور در این رویداد بزرگ را گرفته است. حتما اتفاقی رخ داده که نام او در میان اسامی اعلام شده نیست و ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

احسان روزبهانی شهریور باید در رقابت ‌های ستارگان جهان شرکت کند، اما درج نشدن نام او در سایت ریو، موضوعی است که اهالی فدراسیون را بسیج کرد تا پیگیر ماجرا باشند.

همایون اردلان، مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون بوکس می‌گوید: سایت رسمی المپیک ریو در خبری اسامی ورزشکاران و کشورهایی را که تاکنون توانسته‌اند سهمیه المپیک 2016 برزیل را بگیرند به تفکیک رشته اعلام کرده، اما نگران نباشید، احسان نیز از بوکس ایران در المپیک حضور دارد.

اردلان در پاسخ پرسش جام‌جم مبنی بر این‌که چرا نام احسان روی سایت المپیک ریو قرار ندارد، پاسخ می‌دهد: شاید به این دلیل که احسان باید در آخرین مسابقه سال 2015 شرکت کند. در هر صورت ما مکاتباتمان را انجام داده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم. تا نرسیدن پاسخ هم بهتر است پیشداوری نکنیم.

اردلان ادامه می‌دهد: فدراسیون حرفه‌ای بوکس در نامه‌ای حضور روزبهانی را در المپیک تائید و حتی به ما یادآوری کرد در رقابت‌های ستارگان، روزبهانی چه لباسی بپوشد یا آرم اسپانسرش را در کدام قسمت پیراهنش قرار دهد. وقتی این مقدمات با جزئی‌ترین مسائل عنوان می‌شود یعنی حضور روزبهانی در المپیک قطعی است. احسان روزبهانی اما این روزها سخت مشغول تمرین است. او بلیت ریودوژانیرو را در جیب دارد و سعی می‌کند آرامش خود را حفظ کند تا شرایط بهتری برای اردوها و مسابقه 27 شهریور داشته باشد.

حسین نهرودی، مدیر تیم‌های ملی بوکس درباره شرایط روزبهانی می‌گوید: احسان جدا از نفرات تیم ملی تمرین می‌کند زیرا از برنامه ملی‌پوشان جلوتر است. من این روزها در وجود احسان انگیزه زیادی می‌بینم. او می‌خواهد قله‌های بزرگ بوکس را فتح کند. هر چند این کار دشوار است، اما احسان با پیشرفت خوبی که دارد، امید را به جامعه بوکس ایران بازگردانده است.

در حالی که تیم ملی بوکس در تهران و زیر نظر سرمربی اوکراینی و دستیاران ایرانی تمرین می‌کند، احسان روزبهانی بعد از ترک اردوی 3 روزه کیش، رهسپار ترکیه شده تا در اردوی تمرینی این کشور شرکت کند.

اردلان، مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون درباره تدارکات و مراحل آماده‌سازی روزبهانی می‌گوید: اردوی ترکیه برای روزبهانی بسیار مناسب است. کمپ ترک‌ها امکانات بسیار خوبی دارد و روزبهانی آنجا تمرینات خوبی را پشت سر خواهد گذاشت.

اردلان درباره تدارکات تیم ملی بوکس هم می‌گوید: فدراسیون برای تیم ملی برنامه‌ای در کشور اسلواکی دارد. این نکته را حسین نهرودی هم تائید می‌کند که در پایان هر دوره تمرینات تیم ملی بر اساس هدفگذاری، مسابقه‌های تدارکاتی یا اردوی مشترک در نظر گرفته شده که در پایان مراحل تمرینی به کیفیت بوکسورهای ایرانی بیشتر کمک می‌کند. حتی بین برنامه‌های بین‌المللی بوکس، نام دیگری مطرح است که در روسیه باید روی رینگ برود. اردلان می‌گوید: فدراسیون بین‌المللی بوکس (آیبا) با ارسال نامه‌ای از امین قاسمی‌پور برای شرکت در لیگ ستارگان جهان که 29 خرداد در مسکو، پایتخت روسیه برگزار می‌شود، دعوت کرده است. قاسمی‌پور در این پیکارها با 8 نفر برتر وزن 69 کیلوگرم از سراسر دنیا برای گرفتن کمربند قهرمانی روی رینگ می‌رود.

در حالی که انتظار می‌رفت نخستین مسابقه احسان روزبهانی در رقابت‌های جهانی بوکس خرداد برگزار شود، فدراسیون بین‌المللی بوکس 27 شهریور را زمان نخستین مبارزه روزبهانی اعلام کرد.

در نامه ارسالی آیبا آمده است: به خاطر قهرمانی روزبهانی در سری اول مسابقه‌های جهانی APB، او در دور اول این رقابت‌ها مبارزه‌ای ندارد. به این ترتیب نماینده وزن منهای 81 کیلوگرم بوکس ایران، نخستین دیدار خود را در این پیکارها 27 شهریور برگزار می‌کند و مکان این رقابت‌ها متعاقبا اعلام می‌شود. بعد از این اعلام کرده بود که احسان، تمریناتش را در کیش پشت سر گذاشت و اینک در ترکیه به سر می‌برد.

اردوی 3 روزه کیش برای احسان روزبهانی چگونه گذشت؟ این نخستین پرسشی بود که بوکسور المپیکی ایران در پاسخ آن می‌گوید: بسیار عالی ! صبح‌ها دویدن و عصرها کار با وزنه داشتم.

احسان روزبهانی چند ماه گذشته بعد از رقابت‌های ستارگان جهان، از کمبودها انتقاد داشت، اما این بار می‌گوید نمی‌خواهد وارد گذشته شود زیرا روی تمریناتش تمرکز کرده است. او به تصور مسابقه در خرداد، آمادگی خود را به سطح بازی‌ها رساند، اما اینک که مشخص شده بازی‌ها شهریور برگزار می‌شود، با رفتن به سوی کمپ ترکیه، آمادگی خود را حفظ می‌کند.

روزبهانی در حرف‌هایش نشان می‌دهد کمپ ترکیه را بخوبی می‌شناسد و می‌گوید: برای من که دوره تمرینات سرعتی را سپری می‌کنم، این کمپ با امکاناتی که دارد بسیار مناسب است. خدا را شکر در این سفر اکبر احدی (مربی) و جاسم دلاوری بوکسور خوب ایران همراه من هستند. یکی از مشکلات اردوهای طولانی مدت، تنهایی یک ورزشکار است که خوشبختانه همراهی دلاوری در ترکیه سبب می‌شود در کنار تمرینات زیر نظر احدی، کمتر احساس تنهایی کنم.

بوکسور المپیکی ایران که شرایط در رقابت‌های بوکس المپیک ریو را بسیار سخت می‌داند، ادامه می‌دهد: اردوها و مسابقه‌های مشترک با تیم‌های صاحب بوکس، از فشار و استرس من در بازی‌های المپیک کم می‌کند. باید در این رقابت‌ها و کمپ‌ها حضور داشته باشم؛ بنابراین فدراسیون در نظر دارد بعد از اردوی ترکیه، مقدمات تمرین مشترک را برای من در قزاقستان فراهم کند که در این صورت آمادگی‌ام بهتر می‌شود.

احسان در پاسخ حاشیه‌های ایجادشده از طریق سایت المپیک ریو می‌گوید: در دور پایانی لیگ ستارگان زمانی که حریفم را شکست دادم، مسئولان برگزاری حضورم را در المپیک برزیل تبریک گفتند. اکنون چطور می‌شود نماینده بوکس ایران در المپیک ریو نباشم؟ چرا مسئولان کمیته ملی المپیک در پایان همان رقابت‌ها و پس از گرفتن سهمیه المپیک به من پاداش ورزشکاران المپیکی را پرداخت کردند؟ خیالم راحت است و درباره این موضوع شک ندارم. مسئولان فدراسیون بویژه کمیته روابط بین‌الملل هم مشغول پیگیری هستند تا قضیه کاملا روشن شود.

محمد رضاپور/ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها