وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: افزایش نرخ بنزین تاثیر «معنادار» بر نرخ تورم ندارد.
کد خبر: ۸۰۳۵۲۷
گرانی بنزین تاثیر «معنادار» بر نرخ تورم ندارد

علی طیب‌نیا امروز در حاشیه بیست و پنجمین همایش های سیاست های پولی و ارزی در پاسخ به این سئوال که افزایش نرخ بنزین چند درصد نرخ تورم را افزایش می دهد، گفت: افزایش نرخ بنزین تاثیر معناداری بر افزایش نرخ تورم ندارد.

وی در خصوص برنامه های دولت برای خروج از رکود و کاهش تورم افزود: برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گرفته و دولت قصد دارد در عین حال که اقتصاد را از رکود خارج می کند، دستیابی به تورم تک رقمی را هم پیگیری کند و مجموعه تصمیم‌گیری‌های اقتصادی دولت، خروج غیرتورمی از رکود است.

طیب‌نیا در خصوص اقدامات دولت و بانک مرکزی برای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری عنوان کرد: در لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر حکمی در این زمینه پیش بینی شده و قبل از آن هم بانک مرکزی ضوابطی را به نظام بانکی اعلام کرده است که براساس آن، موظفند طی ۳ سال دارایی‌های مازاد خود را بفروشند و از این طریق با افزایش منابع خود قدرت تسهیلات‌دهی‌شان را افزایش دهند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
۰
۰
اتفاقا شما بودی یا وزیرهای قبلی كه گفتند ارتباط معناداری بین گرانی و ازدواج جوانان و افزایش جمعیت وجود نداره!!! همین نتیجه گیریها رو كردید كه الان ما شدیم اقتصاد اول جهان !!!!!! تازه قراره اقتصادمون رو به بقیه كهكشان ها صادر كنیم!!!!
عمواوغلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
۰
۰
یعنی معنای تورم راشخص حضرت عالی می فهمید ولی نزدیك به هشتاد میلیون ایرانی نه ،الان حتی یك عدد چوب كبریت هم گران می شود تاثیرش تورم است جناب اقای وزیر
آدام اسمیت
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
۰
۰
آیا واقعاً ایشان وزیر اقتصاد و امور دارایی هستند؟!
متاسفانه بعضی ها وقتی وزیر می شوند همه درس هایی كه قبلاً در دانشگاه خوانده اند را راحت فراموش می كنند!!! ...
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
۰
۰
.... شما مردم شریف ایران رو دارید با این كارهاتون هر روز فقیرتر میكنید.....
شیرعلی پاك نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
۰
۰
با سلام با گرانتر كردن حامل های انرژی دادملت را درآوردید چرا الكی می گویید بر قیمت سایر اقلام نداردمسئولینی كه می گویند سایر اجناس گران نشده است برون در بازار باچشم خود ببینند وبا گوش خود بشنوندمردم فقیر دارند بااین مدیریت دارند له می شوند.

نیازمندی ها