تنها با شلیک مستقیم گلوله، محصول پلیس آمریکا در پنج ماهه اول سال جاری میلادی ؛ آن گونه که روزنامه واشنگتن پست نوشته است، 385 کشته بوده است به عبارتی دیگر و به طور میانگین، روزی کمتر از سه شلیک مرگبار.
کد خبر: ۸۰۳۵۲۱
حدود 400 قتل به دست پلیس؛ در آمریکا چه خبر است؟

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه واشنگتن پست روز شنبه در گزارش خود نوشته است: این میزان کشته به دست پلیس آمریکا دو برابر میانگینی است که حکومت فدرال آمریکا در 10 سال گذشته ثبت کرده و این چیزی است که مسئولان آمریکایی به آن معترفند.

گزارش واشنگتن پست در زمانی منتشر می شود که شدیدترین تنش ها در آمریکا درباره استفاده پلیس این کشور از نیروی قهریه به ویژه علیه اقلیت های نژادی و به شکل خاص سیاهپوستان جریان دارد.

فقط در سه ماهه گذشته، ده ها بار ده ها شهر آمریکا برای قیام علیه آپارتاید پلیس آمریکا دورخیز کرده‌اند و چندین جوان سیاه پوست قربانی خشونت آن‌ها شده‌اند.

کشتار اما، گویی بخشی از زندگی روزمره پلیس شده است. اسناد دفتر تحقیقات فدرال امریکا (اف.بی.آی) نشان می دهد در 10 سال گذشته به طور سالانه حدود 400 نفر به دست پلیس این کشور کشته شده اند این یعنی تنها در پنج ماه تعداد افرادی که به ضرب گلوله پلیس کشته شده اند به میانگین سالانه آن رسیده است. به بیان دیگر در سال 2015 تا روز جمعه گذشته به 2.6 نفر رسیده است و پیش بینی می شود که پلیس آمریکا تا پایان سال حدود 1000 نفر را با شلیک گلوله از بین ببرد.

نیمی از کشته شدگان سفید پوست و نیمی دیگر از اقلیت های آمریکا بوده‌اند و در همین حال، دو سوم کشته شدگان اقلیت ها، سیاه پوستان هستند. این آمار مبتنی بر اسناد پلیس است این در حالی است که برآوردهای روزنامه آمریکایی از محل وقوع حوادث قتل به دست پلیس نشان می دهد که سیاهپوستان با میانگینی سه برابر بیش از سفیدپوستان با سایر اقلیت ها کشته شده اند.

سن کشته شدگان آمریکایی بین 16 تا 83 سال بوده و پلیس آمریکا مدعی شده که عمده این افراد حامل سلاح مرگبار به ویژه سلاح کمری و 92 درصد از لحاظ عقلی اختلال داشته اند!

پلیس آمریکا در گزارش های متعدد تلاش می کند خود را از اتهامات سوء رفتار با سیاهپوستان و اقلیت های آمریکایی تبرئه کند اما گزارش واشنگتن پست همه واقعیت نیست.

انتشار تصویری که در زیر می‌بینید اخیراً تبدیل به یک رسوایی جدید برای پلیس آمریکا شده است.

قاضی بخش «کوک» آمریکا اما، تصمیم گرفته است برخی گوشه های منتشر نشده از رفتار بد پلیس این کشور را با اقلیت ها به ویژه سیاه پوستان منتشر کند.

انتشار تصویر مذکور که ظاهرا و به نوشته مجله ای محلی در شیکاگو قرار بوده محرمانه بماند، باعث انفجار بمبی خبری در سطح افکار عمومی مردم آمریکا شده است.

«توماس آلن» قاضی آمریکایی تصویری را از دو افسر سفید پوست پلیس آمریکا منتشر کرده که شهروند سیاه پوست آمریکایی را به شیوه ای توهین آمیز مانند صیدی غنیمتی در میان گرفته اند.

بنا به گزارش راشاتودی، ظاهراً قرار نیست سریال رسوایی های پلیس آمریکا و سیاست های نژادپرستانه آن تمامی داشته باشد و این بار این رسوایی در یک تصویر متجلی شده است تصویری که «تیموتی مک درموت» و «جروم وینیگان» دو افسر بخش عملیات ویژه (sos) را نشان می دهد در حالی که یک جوان سیاه پوست را به زانو زدن واداشته اند و بر سر او شاخ گوزنی را نگه داشته‌اند.

این تصویر در سال 2013 از سوی دادستانی به پلیس این کشور ارائه شده بود. دستگاه قضایی آمریکا می گوید وینیگان را به مدت 12 سال محکوم به زندان و جرم او را سردستگی تعدادی «پلیس شورشی»! فعال در زنجیره‌ای از سرقت ها و اشغال منازل مردم اعلام کرده است!!

به هر تقدیر، جرم این پلیس آمریکایی هر چه باشد، افکار عمومی مردم آمریکا در خبر مربوط به انتشار عکس مذکور آن گونه که راشاتودی گزارش کرده است حاکی از یک واقعیت است:

«رفتار با جوان آفریقایی الاصل آمریکایی مانند یک حیوان تحت تعقیب و نه انسان، امری توهین آمیز و صدمه زننده به وجدان انسانی است.»

قاضی توماس آلن با وجود اصرار وکلای متهمان برای محرمانه ماندن این عکس تصمیم به انتشار آن گرفته است اما آنچه مسلم است این است که این، آخرین مورد از مصداق های آشکار و رسواکننده سیاست های نژادپرستانه در پلیس آمریکا نخواهد بود و نمی توان قیام جوانان برخاسته از نسل بردگان آفریقایی در آمریکا را موضوعی خلق الساعه و اتفاقی دانست.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها