سرپرست مجتمع قضایی 22 بهمن کرمان از رسیدگی پرونده اختلاس بنیاد مسکن این استان و کارخانه کک سازی پالایش قطران زرند خبر داد و گفت: متهمان اصلی این دو پرونده بازداشت شده اند.
کد خبر: ۸۰۳۵۱۹
جزئیات اختلاس در بنیاد مسکن کرمان و کک سازی زرند

منصور سالاری در تشریح جزییات پرونده اختلاس بنیاد مسکن کرمان افزود: مدیران مالی اسبق بنیاد مسکن استان کرمان با همکاری یکی از مدیران ارشد این مجموعه در تهران مبادرت به اختلاس مبلغ پنج میلیارد و 400 میلیون ریال کرده بودند.

وی با بیان این که این اختلاس ها در فاصله سال های 88 تا 91 صورت گرفته است، افزود: این متهمان با همکاری یکدیگر مبادرت به برداشت غیرقانونی وجه از حساب های بنیاد مسکن از محل اعتبارات عمرانی بانک جهانی و اعتبارات ملی و استانی کرده اند.

سرپرست مجتمع قضایی 22 بهمن کرمان گفت: این افراد با صدور چک های غیر قانونی اقدام به برداشت وجه می کردند که با شناسایی وزارت اطلاعات و همکاری سازمان بازرسی استان کرمان بازداشت شدند.

این مقام قضایی افزود: پس از رسیدگی و انجام مراحل دادرسی متهمان به حبس، انفصال دایم از خدمات دولتی و رد وجوه مورد اختلاس به دولت محکوم شدند.

وی همچنین به بررسی قاطع پرونده اختلاس کارخانه کک سازی پالایش قطران شهرستان زرند اشاره کرد و گفت: این کارخانه یکی از کارخانه های زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است که در پی گزارشات واصله، سازمان بازرسی از سال 93 به این موضوع ورود کرده و به تحقیقات ادامه داده است.

سالاری افزود: پس از گزارشات واصله و بررسی کارشناسی و تخصصی توسط سازمان بازرسی کل استان مشخص شد هفت نفر از متهمان با همکاری یکدیگر کک مرغوب را با کک نامرغوب ترکیب و به عنوان کک مرغوب در بازار توزیع می کردند.

وی اظهار کرد: با احراز شدن اتهامات و جرایم و تشکیل پرونده هفت نفر از متهمان اصلی شناسایی و دستگیر شدند و پس از انجام تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه ارسال شده است.

رییس شعبه 102 دادگاه عمومی جزایی کرمان افزود: پس از تکمیل مستندات و در تاریخ تعیینی به اتهام متهمان رسیدگی خواهد شد.

این مقام قضایی همچنین به کاهش زمان رسیدگی در محاکم جزایی کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه و دستور ریاست کل دادگستری استان کرمان مبنی بر تسریع در رسیدگی و کاهش زمان دادرسی این موضوع به صورت جدی در دستور کار محاکم جزایی کرمان قرار گرفته است.

سالاری افزود: با تمهیدات اندیشیده شده زمان رسیدگی به پرونده های موجود در محاکم قضایی مرکز استان از 6 ماه به میانگین 40 روزه کاهش یافته است.

این مقام قضایی تاکید کرد: تمامی رسیدگی ها با رعایت دقیق آیین دادرسی و موازین قانونی صورت می گیرد.

سرپرست مجتمع قضایی 22 بهمن کرمان با اشاره به این که شعبه ویژه ای برای جرایم سازمان یافته تشکیل شده است، افزود: جرایم سازمان یافته، جرایمی هستند که بیش از سه نفر در آن مشارکت داشته باشند و امنیت جامعه و اجتماع را مخدوش کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
۰
۰
ایران شده كشور اختلاس ها . مبارك باشد این افتخار بزرگ.!!

نیازمندی ها