تظاهرات شیعیان عربستان در محکومیت حادثه تروریستی دمام

وقوع انفجار انتحاری در مسجد امام حسین (ع ) شهر دمام عربستان یک بار دیگر خشم شیعیان این کشور را برانگیخت. این حادثه تروریستی همچنین با محکومیت بین‌المللی مواجه و حتی علمای اهل سنت نیز آن را محکوم کردند. این دومین حادثه تروریستی طی دو هفته گذشته است که درعربستان روی داده و به طور مشخص شیعیان این کشور را هدف گرفته است.
کد خبر: ۸۰۳۳۰۲

به گزارش شبکه المنار، به دنبال وقوع انفجار انتحاری در مسجد امام حسین(ع) در شهر الدمام واقع در منطقه الشرقیه عربستان، که روز جمعه رخ داد، این شهر شاهد تظاهرات گسترده مردمی در محکومیت این اقدام تروریستی بود. در جریان این حمله تروریستی در پارکینگ مسجد امام حسین (ع) سه نفر شهید و ۱۱ نفر زخمی شدند. این انفجار دقیقا یک هفته پس از انفجاری مشابه در القطیف عربستان رخ داد.

همچنین شیعیان عربستان از شخصی به نام عبدالجلیل الاربش که مانع ورود بمب‌گذار تروریستی به صحن مسجد شیعیان در دمام شده بود تجلیل کردند. آنها با انتشار گسترده عکس‌های متعددی از این جوان شیعه شهید که با جدیت مانع ورود عامل بمب‌گذاری تروریستی داعش به صحن مسجد شیعیان در دمام شد، در شبکه‌های اجتماعی، وی را مانع اصلی انفجار بمب در داخل مسجد دانستند. گفته می‌شود اگر اقدام شجاعانه و فداکارانه او نبود تعداد شهدای مسجد دمام بسیار بیشتر از مسجد القدیح در قطیف در شرق عربستان می‌شد.

روزگذشته شورای همکاری خلیج‌فارس، با صدور بیانیه‌ای انفجار مسجد شهر «دمام» عربستان را محکوم کرد. همچنین صاحب‌زاده ابوالخیر محمد زبیر، رهبر جمعیت علمای پاکستان نیز با محکوم کردن این انفجار انگشت اتهام را به سوی صهیونیست‌ها گرفت و گفت این اقدام درجهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان است. از سوی دیگر شیخ‌عبداللطیف دریان، مفتی اعظم لبنان انفجار دمام عربستان را تجاوزی تروریستی به ساحت اسلام خواند و محکوم کرد. جمعیت علمای مسلمین این کشور نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی شهر دمام از مقامات عربستانی خواستند تا جلوی پخش برنامه‌های گمراه‌کننده و تفرقه‌افکن را بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها