پسربچه آمریکایی توانست در سن یازده سالگی با دریافت سه مدرک دانشگاهی عنوان نابغه را از آن خود کند.
کد خبر: ۸۰۲۴۰۴
پسربچه نابغه مدرک دانشگاهی گرفت + عکس

تونیش آبراهام کودک با استعداد کالیفرنیایی، به خاطر دریافت پیام تبریک از طرف «باراک اوباما» در صدر اخبار جهان جای گرفت؛ چرا که او توانست در سن ۱۰ سالگی دبیرستان را تمام کند و تنها در مدت یک سال سه درجه دانشگاهی کسب کند.

او در سه رشته ریاضی و فیزیک، علوم کلی (خود دانشجو واحدهای آن را انتخاب می‌کند) و مطالعات زبان، مدرک کاردانی گرفت.

پدر و مادر تونیش که دامپزشک و مهندس نرم‌افزار هستند، هفته پیش فارغ‌التحصیلی فرزندشان را از کالج «آمریکن ریور» ساکرامنتو جشن گرفتند.

تونیش در این مراسم شال رنگارنگی که مادربزرگش برایش بافته بود، به تن داشت و همچنین کلاهی به سر کرده بود که روی آن نقل قول عروسک مورد علاقه‌اش حک شده بود: «تا بی‌نهایت و فراتر از آن» سخنگوی این کالج آمریکایی درباره تونیش می‌گوید: «او جوان‌ترین دانشجو و فارغ‌التحصیل امسال این کالج بود.»

تونیش می‌گوید اینکه اکثر همکلاسی‌هایش دوبرابر او سن داشته‌اند، به هیچ وجه او را نترسانده؛ به ویژه که او در دریافت مباحث درسی به خوبی بقیه بوده است: «خیلی‌ از آن‌ها از اینکه یک کودک در کلاسشان باشد، واقعا خوشحال بودند.» مادرش می‌گوید: «حتی در مهدکودک هم از هم‌سن‌وسال‌هایش جلوتر بود.»

خود تونیش درباره استعداد ویژه‌اش می‌گوید: «روشی که مغز من با آن کار می‌کند به این صورت است که شما وقتی چیزی به من می‌دهید، اطلاعات مربوط به آن سریع وارد ذهنم می‌شود؛ در حالی که خودم هم نمی‌دانم آن چیست!»

نکته جالب توجه درباره این کودک این است که او توسط مادرش در خانه آموزش می‌دیده‌ است؛ سپس در هفت سالگی به کالج امریکن ریور می‌رود و به خاطر هوش بالایش عضو گروه بین‌المللی آی‌ کیوسنجی «Mensa» که متعلق به افراد با هوش بالاست، می‌شود.

خواهر او هم در سن چهار سالگی به این گروه می‌پیوندد تا جوانترین خواهر و برادر عضو این گروه به حساب بیایند.

برای پیوستن به «Mensa» افراد باید در آزمون مخصوص آن نمره بالای ۹۸ را به دست بیاورند. در این آزمون، تونیش نمره ۹۹.۹ و خواهرش تیارا، نمره ۹۹ را کسب کرد.

شاید فکر کنید که که تونیش با این مدارک دانشگاهی، دیگر سراغ کتاب‌هایش نخواهد رفت؛ اما او به هیچ عنوان قصد ندارد آموختن را تعطیل کند!

او درباره برنامه‌هایش در آینده می‌گوید: «می‌خواهم دکتر شوم؛ گرچه بیشتر دوست دارم به یک محقق رشته پزشکی تبدیل شوم یا حتی رئیس‌جمهور آمریکا!».

تونیش امیدوار است که در آینده بتواند در رشته پزشکی نوبل دریافت کند.

او آنقدر برای رسیدن به آرزوهایش مصمم است که قرار است تعطیلات تابستانه‌اش در کنار خانواده را با مطالعه انتگرال و دیفرانسیل بگذراند! (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها