لاریجانی در دیدار با روسای کمیسیون های سیاست خارجی سوئیس:

رشد گروه های تروریستی در منطقه خطری برای امنیت جهان است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رشد گروه های تروریستی در منطقه خطری برای امنیت جهان است و مبارزه با این گروه ها نیاز به عزم و اراده جهانی با همکاری همه کشورها دارد.
کد خبر: ۸۰۲۳۴۰
رشد گروه های تروریستی در منطقه خطری برای امنیت جهان است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رؤسای کمیسیون های سیاست خارجی مجلسین سوئیس ضمن تاکید بر گسترش روابط دو کشور، نسبت به اشتباه اروپایی‌ها در برخورد با تروریست های تکفیری داعش به عنوان یک تهدید جهانی هشدار داد.

کارلو سوماروگان رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس کانتونها و فیلیکس گوتسویلر رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی سوئیس عصردیروز(سه شنبه، 5 خرداد) با دکتر علی لاریجانی دیدار و گفت و گو کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدا با اشاره به اهمیت نقش پارلمان های دو کشور در توسعه و گسترش مناسبات فیمابین گفت: زمینه های همکاری های مناسبی در عرصه های سیاسی و اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی میان دو کشور وجود دارد که باید از آنها در راستای منافع دو ملت بهره گرفت.

وی در ادامه رشد گروه های تروریستی در منطقه را خطری برای امنیت جهان دانست و افزود: کشورهای اروپایی شناخت درستی از تروریسم در منطقه ندارند و مبارزه با این گروه ها نیاز به عزم و اراده جهانی با همکاری همه کشورها دارد.

دکترلاریجانی در همین بخش افزود: حضور اتباع کشورهای اروپایی و آمریکایی در گروه های تروریستی خطری برای امنیت این کشورها می باشد.

رئیس مجلس در پایان با اشاره به وضعیت بغرنج آوارگان در سوریه و یمن گفت: مشکلات دارو و غذا در یمن و سوریه نیازمند همکاری بیشتر دو کشور در مسائل منطقه ای و ارسال کمک های انسان دوستانه سوئیس می باشد.

در ادامه این دیدار کارلو سوماروگان رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس کانتونهای سوئیس با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 گفت: دولت و پارلمان سوئیس امیدوار است هر چه زودتر مذاکرات طرفین به توافق نهایی بینجامد تا موانع ایجاد شده رفع گردد.

همچنین فیلیکس گوتسویلر رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی سوئیس بر ضرورت برقراری ثبات و امنیت در منطقه تأکید کرد و افزود: بی ثباتی در منطقه باعث گسترش ناامنی در دیگر مناطق جهان خواهد شد.

وی در ادامه بر آمادگی کشورش برای ارسال کمک های انساندوستانه به آوارگان سوریه و یمن تأکید کرد.

رؤسای کمیسیون های روابط خارجی مجلسین سوئیس سفر هیأت پارلمانی خود را نشانه عزم جدی این کشور برای توسعه و گسترش مراودات سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دانستند.(خانه ملت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها