جام جم نوا: طره مویی از «موتزارت» موسیقی‌دان بزرگ اتریشی به قیمت 12 هزار پوند چوب حراج می‌خورد.
کد خبر: ۸۰۱۹۹۴
موی نابغه موسیقی 60 میلیون تومان می ارزد!

طره مویی از «ولفگانگ آمادئوس موتزارت» موسیقی‌دان مشهور جهان که در یک محفظه‌ی کوچک طلا به‌شکل آویز گردنبند نگهداری می‌شود، به قیمت 12 هزار پوند در حراجی «ساتبی» به فروش می‌رسد.

همراه این آویز که با گذر از چند نسل خانواده‌های چند موسیقی‌دان اکنون سر از حراجی «ساتبی» درآورده، یادداشتی وجود دارد که نشان می‌دهد این مو متعلق به موتزارت است.

موتزارت تا زمان مرگش در 35 سالگی، مجموعه‌ای از مهم‌ترین و ماندگارترین قطعات را خلق کرد. موی موتزارت پس از مرگ، توسط همسرش به مادر «کارل آنشوتز» موسیقی‌دان آلمانی هدیه شد. آنشوتز هم این یادگاری ارزشمند را به «سر آرتور سامرول» موسیقی‌دان مشهور انگلیسی داد. همسر سامرول پوششی از جنس طلا برای این طره مو درست کرد. این هنرمند که قطعه‌ی «شال‌گردن تنیسون» او شهرت بسیاری دارد، در سال 1937 درگذشت و یادگاری‌اش از موتزارت تا امروز در نسل‌های مختلف این خانواده دست به دست شده است.

«ساتبی» سال 2002 طره مویی کوچک‌تر از موتزارت را به قیمت 3000 پوند به فروش رساند. دو سال پیش از آن هم، طره موی دیگری از موتزارت به قیمت باورنکردنی 38 هزار پوند در همین حراجی خریده شد. این در حالی بود که پیش‌بینی می‌شد، این یادگاری نصف این قیمت خریده شود.

در حراجی آینده‌ی «ساتبی» دعوت‌نامه‌ای به مراسم تدفین بتهوون و طره مویی از این موسیقی‌دان بزرگ هم عرضه خواهد شد. موی بتهوون 3000 پوند ارزش‌گذاری شده است.

مراسم حراجی یادگاری‌های موسیقی و دست‌نوشته‌های «ساتبی» روز 28 می برگزار خواهد شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها