معاون دانشگاه آزاد گفت: موضوعات پژوهش و پایان‌نامه‌های تحصیلات‌تکمیلی باتوجه به نیازهای بومی و منطقه‌ای و نیازهای کلان کشوری تعریف شود.
کد خبر: ۸۰۰۳۵۱
وام 6 میلیونی دانشگاه آزاد برای پایان‌نامه‌ها

ابراهیم واشقانی فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص برنامه‌های سال جاری برای انطباق پایان نامه‌های تحصیلات‌ تکمیلی با چالش های جامعه گفت: در سند راهبردی دانشگاه به تمام واحدها ابلاغ شده که موضوعات پژوهش و پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی باتوجه به نیازهای بومی و منطقه ای و نیازهای کلان کشوری تعریف شود.

وی ادامه داد: البته یکی دیگر از موضوعات مهمی که باید به خصوص در رساله‌های دکتری به آن پرداخته‌شود، تحولات بین المللی هم باشد و نوآوری لازم برای پروژه های دکتری نیز حفظ‌ شود.

واشقانی افزود: تأکید ما بر پروژه های دکتری و تعامل با بخش های خصوصی و سازمان ها و دستگاه‌های‌اجرایی،‌ رصد نیازآنها و پاسخگویی به آن است.

معاون دانشگاه‌آزاد بااشاره دستورالعملی که در‌شهریورماه سال گذشته به تمام واحدهای دانشگاه‌آزاد درسراسر کشور ابلاغ‌شده،‌ گفت: براساس این دستورالعمل تمام واحدها موظفند ارتباط خود را با دستگاه‌های اجرایی بیرونی حفظ کنند و هرسه ماه یک گزارش اقدامات انجام شده را به دانشگاه ارائه کنند.

وی بابیان‌اینکه امیدواریم پروژه‌های تحصیلات‌تکمیلی بتواند به نیازهای جامعه درسطح کلان و منطقه‌ای و بین‌المللی پاسخ‌دهد و درعین حال نوآورانه هم باشد، عنوان کرد: آخرین گزارشی که واحدها ارائه کرده اند نشان‌می‌دهد وضعیت قراردادها و تفاهم‌نامه‌های امضاشده و پژوهش‌های تعریف‌شده بهبود‌یافته‌است و به سمت توجه بیشتر به حل چالش های جامعه درحرکت است.

واشقانی درخصوص وام‌های دانشگاه آزاد برای حمایت از پایان نامه و پژوهش‌ها دانشجویان گفت: دانشگاه آزاد به دانشجویان کارشناسی ارشد تا سقف سه میلیون تومان و به دانشجویان دکتری تا سقف 6 میلیون تومان وام حمایت از طرح‌های پژوهشی می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها