قیمت مدرک از 2 میلیون به بالا

جاعلان مدارک تحصیلی دستگیر شدند

یک شرکت پاکستانی با تبلیغات عجیب و غریب توانسته با فروش مدارک تحصیلی به مردم سراسر جهان حسابی جیب هایش را پر از پول کند. اما این تقلب گسترده چطور انجام شده است؟
کد خبر: ۸۰۰۲۸۴
پول بدهید، دکترای جعلی بگیرید

صدها دانشگاه و دبیرستان با اسمهای ریبا و استادانی خنده رو در محوطه دانشگاه، وب سایت بسیار جذاب و اطمینان بخش با پیشنهادات گسترده مانند انواع مدارک آنلاین مثل پرستاری، مهندسی عمران و صدها شاخه تحصیلی دیگر، تاییدیه های درخشان در وبسایت سی ا ن ان ای ریچورت، گواهی نامه های ویدیویی وسوسه بر انگیز و گواهینامه های جذاب از وزارت امور خارجه با امضای «جان کری». همه این ها قرار است داوطلبان را وسوسه کند تا برای دریافت مدرک این موسسه جیب هایشان را خالی کنند.

در یکی از ویدئوهای تبلیغاتی این موسسه خانمی به عنوان رییس مدرسه حقوق می گوید:«ما میزبان یکی از مشهورترین اساتید در جهان هستیم. بیایید و عضو دانشگاه نیوفورد شوید تا به اوج برتری برسید.»

با نگاهی تیز بینانه تر می شود فهمید که این تصاویر همانند سراب، و این گزارشگران جعلی هستند. اساتید بازیگرانی اجیر شده و محوطه زیبا و دل انگیز دانشگاه فقط بر روی صفحه کامپیوتر وجود دارند و مدارک هیچ گونه اعتباری ندارند. در واقع جز پولهای واقعی که هزاران نفر در سراسر دنیا به این شرکت پاکستانی داده اند، هیچ چیز واقعی دیگری وجود ندارد.

این شرکت پاکستانی با ۲۰۰۰ نفر در کراچی به عنوان بزرگترین صادر کننده برنامه های نرم افزاری مشغول به کار است , در صورتیکه فعالیت اصلی این شرکت فروش مدارک تحصیلی نامعتبر است.

بر اساس گزارش کارمندان سابق این شرکت، مسئولان فروش با نیرنگ هایی مثل جعل هویت سران آمریکا، مشتریان خود را جذب و ترغیب به خرید گرانترین مدارک می کنند.

در آمد تخمین زده شده برای این شرکت تقلبی صدها میلیون دلاردر ماه است و این موضوع نشان دهنده موثر بودن تبلیغات قوی آنها در این زمینه است.

یکی از کارمندان سابق این شرکت در بخش کنترل کیفیتمی گوید:«مشتریان تصور یک دانشگاه را دارند در صورتیکه اصلا چنین نیست و تمام این ها برای پول است.»

طی مصاحبه ای که در نوامبر سال ۲۰۱۳ در مورد این شرکت با مدیر عامل این شرکت« شعیب احمد شیخ» انجام شد، وی بیان کرد این شرکت تنها یک شرکت فناوری اطلاعاتی است وتجارت های کوچک انجام می دهد و در روز هزاران پروزه را در دست کار دارد.

کارمندان سابق این شرکت در مورد چگونگی تهیه وبسایت این شرکت بیان میکنند که در نگاه اول عکس هایی که از مدارس و دانشگاها در سایت موجود است مثل فیلمهای تخیلی است. وی آنها از تکنیک های رایج استفاده می کنند و اکثر آنها در خانه طراحی و ساخته شده اند. بخش اصلی این شرکت که قسمت فروش آن است که دارای افرادی با تجربه و مسلط به سه زبان پاکستانی،انگلیسی و عربی است. پیشنهاد مدارک تحصیلی این بخش از دبیرستان تا دکترا از ۳۵۰ دلار تا بالاتر از ۴۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.

بسیاری از متقاضیان این مدارک از نامعتبر بودن و پرداخت هزینه های بالای آن مطلع هستند ولی به دلیل نیاز مجبور هستند دست به همچین کاری بزنند. تعدادی از آنها در آزمونهای مختلف شناسایی شده اند. به طور مثال شرکت Axact مدارکی را به کارمندان هواپیمایی و پرستاران بیمارستانی در ابوظبی به ارزش ۶۰ هزار دلار فروخت تا این مشتری ها بتوانند ارتقاء درجه بگیرند.اما تعدادی از این مدارک خریداری شده نیز تنوانستند به صاحبان خود کمک کنند. مثل خانم «الیزابت لابور» که به مدرک دیپلم برای ثبت نام در دانشگاه نیاز داشت پس از دریافت آن نتوانست در دانشگاه ثبت نام کند،چون نامعتبر بودن مدرک برای دانشگاه ثابت شده بود.

مدیر عامل شرکت Axact ( شیخ احمد) در پاکستان خود را به عنوان یک میلیاردر مستقل و علاقه مند به شرکت در خیریه ها معرفی کرده است.او کودکی خود را در یک خانه حقیر گذرانده و در مصاحبه ای گفته است که هدفش این بود ک پولدترترین مرد جهان شود.فعالیتهای غیر مجاز این شرکت اولین بار در سال ۲۰۰۹ توسط یک زن امریکایی ساکن میشیگان مطرح شد. این زن بعد از فهمیدن جعلی بودن مدرک از این شرکت شکایت کرد و پس از آن به سرعت ۳۰ هزار نفر به شکایت از این شرکت روی آوردند.اما طی این شکایت ها تنها کسی که بازداشت شد مدیر و طراح سایت این شرکت بود. وی با وجود ایمیلها و مدارک موجود اتهام را نپدیرفت و هزینه وکیلش نیز از حسابی در امارات به وی پرداخت شد.

این شرکت بزرگ تقلبی هم چنان به فعالبت خود در زمینه ی نرم افزار و تهیه وبسایت ادامه می دهدو حدود ۱۰۰ نفر در این شرکت برای دانشجیان متقاضی مقاله مینویسند و روز به روز پولدارتر می شود. (مجله مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها