گامی تازه در دستیابی به اکسیر جوانی

جوانسازی استخوان ها با خون جوان

دانشمندان علوم پزشکی دریافته اند که از خون جوان (دارای سلول های خونی جوان) می توان به عنوان ماده ای تأثیرگذار در درمان استخوان های پیر استفاده کرد.
کد خبر: ۷۹۹۹۷۳
جوانسازی استخوان ها با خون جوان

دستاورد اخیر دانشمندان علوم پزشکی در کانادا موجب شده تا عنوان «اکسیر جوانی» برای خون جوان برگزیده شود.

آنها از خون موش های آزمایشگاهی که سلول های تشکیل دهنده آن جوان هستند برای بهبود و ترمیم استخوان ها در موش های پیر استفاده کرده و متوجه شدند که با استفاده از آن تا حد زیادی فرآیند ترمیم بافت های استخوانی انجام می شود.

در سال های گذشته محققان زیادی در سراسر جهان فرآیند تحلیل بافت های ماهیچه ای، کاهش حافظه، ضعیف شدن قلب و چند عارضه مشابه دیگر را با استفاده از پمپاژ خون دارای سلول های جوان متوقف کرده و حتی به مرحله معکوس رسانده اند. آنها در این مطالعات خون موش های جوان را به موش های پیر تزریق می کنند.

تأثیرگذار بودن این فرآیند تا آن حد بوده که در سال گذشته گروهی از محققان در دانشگاه استنفورد دست به اقدام بی سابقه ای زده و پلاسمای خون چند فرد زیر ۳۰ سال را به بیماران مبتلا به آلزایمر تزریق کردند. نتایج این مطالعه قرار است در سال آینده منتشر شود.

پس از این رویداد مهم علمی، گروهی از دانشمندان علوم پزشکی در بیمارستانی واقع در تورنتو بر آن شدند تا قابلیت خون جوان در ترمیم بافت های استخوانی را مورد بررسی قرار دهند.

پس از انجام فرآیند انتقال خون، مشخص شد بافت استخوانی موش های پیری که خون جوان را از موش های جوان دریافت کرده بودند در مقایسه با سایر موش های پیر عملکرد به مراتب بهتری داشتند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها