آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد که حدود هزار و 850 نفر در نتیجه درگیری ها در یمن کشته و بیش از 500 هزار تن بی خانمان شده اند.
کد خبر: ۷۹۹۶۸۲
بمباران های ائتلاف عربی جان 1850 یمنی را گرفت

این نهاد با استناد به آمار ارایه شده از طرف بخش های بهداشتی یمن خبر داد که از 15 ماه می (24 اسفند 1393)، هزار و 849 نفر در این درگیری ها کشته و 7 هزار و 394 نفر زخمی شده اند.

در این میان، شاهدان گفتند که جنگنده های ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان امروز (سه شنبه) مواضع نیروی مقاومت مردمی یمن در صنعا را بمباران کردند. این حملات، نخستین حملات هوایی در پایتخت یمن از زمان پایان آتش بس 5 روزه بود.

ائتلاف ضد یمن روز گذشته (دوشنبه) کارزار هوایی خود در یمن را با حملاتی به شهر عدن از سرگرفت. این ائتلاف برای توجیه تجاوز خود، جنبش مردمی انصارالله را به نقض آتش بس موقت متهم کرد.

حملات امروز در صنعا، مجتمع کاخ ریاست جمهوری و چند پایگاه نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح رییس جمهوری پیشین یمن را هدف قرار داد.

شاهدان گفتند که پایگاه موشکی گارد ریاست جمهوری فج عطان در جنوب صنعا از جمله اهداف این حملات بود.

همچنین جنگنده های ائتلاف ضد یمن پایگاه های دفاع هوایی و گارد ساحلی استان حدیده در ساحل دریای سرخ را بمباران کردند.

ساکنان محلی نیز از حملات هوایی در استان تعز در مرکز یمن و شهرهای دله و عدن در جنوب این کشور خبر دادند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان حملات گسترده ای را علیه فقیرترین کشور عربی منطقه آغاز کرده است تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کند، جلوگیری کند.

کارشناسان، حملات عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها