با وجود اعلام آتش بس انجام می‌شود

مردم یمن همچنان آماج حملات آل سعود

با نقض آتش بس موقت، حملات هوایی و توپخانه‌ای عربستان به یمن نیز همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۷۹۸۰۱۵
مردم یمن همچنان آماج حملات آل سعود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمانهای بین المللی درحالی از فاجعه بار بودن اوضاع انسانی در یمن خبر می‌دهند که دولت سعودی همچنان از ارسال کمکهای بشردوستانه به این کشور جلوگیری می کند.

با گذشت بیش از یک روز از اعلام آتش بس پنج روزه در یمن، همچنان مناطق مختلف این کشور شاهد بمباران جنگنده‌های عربستانی است. استانهای عدن، لحج، شبوه و ابین، از جمله مناطقی است که ناآرام، گزارش شده است. با این حال سخنگوی وزارت خارجة آمریکا که قبلا هم صریحا از تجاوز عربستان حمایت کرده بود، بدون اشاره به شروع کننده درگیریها، خواستار خویشتنداری طرفها در یمن شد.

آتش بس پنج روزه برای یمنی که اوضاعش از بحران گذشته و به فاجعه رسیده ، فرصتی شده تا نهادهای کمک‌رسان از این فرصت برای ارسال مواد غذایی و دارویی به کشور جنگ زده یمن استفاده کنند. گفته می شود بیش از سی کشتی از سراسر جهان به سمت یمن درحال حرکتند که کشتیِ ایران شاهد هم، یکی از آنها است که البته باوجود تهدید مقامات سعودی و دولت مستعفی یمن، درحال حرکت به سمت بندر حدیده است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، فائو با اعلام اینکه ذخایر گندم و غلات در یمن به صفر رسیده است، اوضاع این کشور را فاجعه بار توصیف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها