ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در خاک الجزایر

افخم: تروریسم ساخته و پرداخته دشمنان امت اسلام است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از مراجع بین‌المللی خواست تا با جدیت هرچه بیشتر و افزایش فشار بر ائتلاف ضد مردم یمن‌, توقف حملات و تامین مسیر امن برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه با نظارت نهادهای مسئول بین‌المللی را پیگیری نمایند.
کد خبر: ۷۹۹۶۰۹
فاجعه در یمن، مجامع بین‌المللی متجاوزان را متوقف کنند

مرضیه افخم، وضعیت انسانی در یمن را فاجعه‌بار خواند و از عدم پاسخ مناسب ائتلاف کشورهای درگیر در تجاوز به یمن به درخواست دبیر کل سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین‌المللی برای تمدید آتش‌بس ابراز تأسف کرد.

وی افزود: "متأسفانه حتی در مدت آتش‌بس اعلام شده پنج روزه نیز ائتلاف مذکور علاوه بر مانع‌تراشی در برابر ورود‌ کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن به‌طور مکرر آتش‌بس را نقض کرده و مردم بی‌گناه و بی‌دفاع یمن را هدف بمباران‌های هوایی قرار داده است".

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: "بمباران‌های بی‌وقفه مناطق مختلف یمن در نزدیک به دو ماه گذشته شرایط بسیار ناگواری را ایجاد کرده و میلیون‌ها کودک و پیر و جوان در یمن به امداد‌رسانی فوری پزشکی‌, دارویی و غذایی نیاز دارند".

افخم بار دیگر از مراجع بین‌المللی خواست تا با جدیت هرچه بیشتر و افزایش فشار بر ائتلاف ضد مردم یمن‌, توقف حملات و تأمین مسیر امن برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه با نظارت نهادهای مسئول بین‌المللی را پیگیری نمایند".(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها