احداث سد گتوند روی رودخانه کارون تبعات منفی فراوانی برای خوزستان همراه داشت که شاید یکی از آنها ممنوعیت کشت در برخی مناطق خوزستان است. این درحالی است که با احداث آن ، حجم زیادی نمک در پشت آن ذخیره شده است.
کد خبر: ۷۹۹۲۸۶

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به سیاست ممنوعیت کشت در این منطقه گفت: سیاست ممنوعیت کشت، سیاست غلط و غیر رسمی است که متاسفانه بر بخش کشاورزی سایه افکنده است.

سیدمحمد سادات‌ابراهیمی افزود: برخی از مسئولان در شرایط کمبود آب به جای اقدام در جهت بهینه‌سازی مصرف، به سیاست ممنوعیت کشت و در نهایت واردات محصولات کشاورزی رضایت می‌دهند. وی تصریح کرد: معتقدیم در شرایط کمبود آب، به‌کارگیری راهکارهای نوین آبیاری در بخش کشاورزی می‌تواند بسیار اثربخش باشد که متاسفانه مسئولان متولی به جای آموزش کشاورزان در زمینه به‌کارگیری روش‌های نوین آبیاری، صورت مساله را پاک و ممنوعیت کشت را اعلام می‌کنند.

سیدحسین فاضلی، مدیر کمیته کنفرانس ملی رودخانه کارون نیز گفت: آب دریاچه سد گتوند حدود ۹ میلیون تن نمک دارد که در مدت بهره‌برداری مقدار زیادی از شوری حاصل از نمک به پایین دست منتقل شده و این مساله شوری آب رودخانه کارون را به طور قابل توجهی افزایش داده است. متاسفانه در محل فعلی احداث سد شاهد تبعات منفی هستیم، اما متولیان سد گتوند نظری مخالف با نظرات و مسائل اعلامی از سوی مشاور استاندار خوزستان دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها