سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان طی یک سخنرانی که از شبکه خبری المنار، به صورت زنده پخش شد، با اشاره به تازه‌ترین مسائل امت اسلامی تأکید کرد پروژه تکفیری نکبت جدیدی شکل گرفته است که عامل آن آمریکا بوده و می‌خواهد جهان اسلام را تجزیه کند.
کد خبر: ۷۹۸۸۴۳

وی با اشاره به نبرد القلمون در خاک سوریه گفت که در این نبرد بیش از 300 کیلومترمربع از اراضی لبنان و سوریه آزاد شده است.

نصرالله درخصوص انتشار برخی از اخبار درباره سکته مغزی و قلبی وی از سوی برخی از رسانه‌های معاند گفت: از همه می‌خواهم به شایعات توجه نکنند، بخصوص شایعاتی که درباره وضع سلامتی من مطرح می‌شود، چراکه طول عمر افراد در دست خداوند است، اما این مساله را هم اعلام کنم که الحمدلله من هیچ مشکلی در زمینه جسمانی ندارم و هیچ دارویی را مصرف نمی‌کنم. همچنین درخصوص برخی اظهارات در رسانه‌های اجتماعی در مورد نوع نوشیدنی‌ای که در هنگام سخنرانی استفاده می‌کنم باید بگویم نوع آب شربی که مصرف می‌کنم، آن هم هنگام سخنرانی، شربت آبلیمو است و به کسانی که می‌خواهند سخنرانی کنند توصیه می‌کنم از آن استفاده کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس با اشاره به سالگرد روز نکبت (فاجعه اشغال فلسطین) گفت: سالگرد نکبت به دلیل شکستی بود که متأسفانه امت به آن دچار شده بود. ‎ امروزه ما وظیفه داریم از آنچه روی داده،‌ درس بگیریم و از آن عبرت بیاموزیم. اکنون ما به این بازنگری‌ها نیاز داریم، چرا که امروز در برابر نکبت تازه‌ای قرار گرفته‌ایم و آن نکبت، نکبت پروژه تکفیری است؛‌ نکبتی که آمریکا برای تضعیف امت و تکه تکه کردن آن از این پروژه استفاده می‌کند. نکبت جدید قصد دارد فلسطین و امت را گمراه کند و خطرناک‌تر از آن این که، این نکبت می‌خواهد کشورهایی را که در آن تکفیری‌ها، شکل می‌گیرند، به‌طور کامل نابود کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی‌های چند روز اخیر نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در منطقه القلمون گفت: میدان نبرد، منطقه جرود القلمون در سوریه بود که بخش بزرگی از آن در سلسله کوه‌های لبنان شرقی واقع است. این منطقه، منطقه‌ای است کوهستانی و به هم فشرده که در امتداد هم چندین کیلومترمربع وسعت دارد. ما تاکنون توانسته‌ایم 300 کیلومترمربع از اراضی لبنان و سوریه در نبرد القلمون را آزاد کنیم. ‎ ما منطقه الجرود، بخش بخش آن را از سوریه که همان عسال الورد است تا داخل لبنان در بریتال، بعلیک، نحل یونین را پاکسازی کردیم. شمار شهدای حزب‌الله در این درگیری‌ها تاکنون، 13 شهید بوده است. از نیروهای سوریه و نیروهای مردمی حامی ارتش این کشور هم 7 نفر شهید شده‌اند و این یک پیروزی میدانی بسیار بزرگ در برابر موفقیت نظامی بسیار بزرگ‌تر است.

تحولات بحرین و یمن

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت زندانیان در بحرین و شکنجه آنها گفت: اوضاع دردناک و فاجعه‌بار است،‌ چراکه در سایه سکوت جامعه بین‌المللی اتفاق می‌افتد و تنها گزینه موجود در برابر ملت، ادامه مبارزه است. ‎ وی درباره تجاوز عربستان به ملت مظلوم یمن نیز گفت: باید بار دیگر، تجاوز سعودی ـ آمریکایی را محکوم کنیم و بگوییم که این دشمنی و تجاوز در تحقق اهدافش شکست خورده است. آنچه تاکنون روی داده از یک شکست بزرگ هم بیشتر است و هم از آن فراتر؛ باید بگویم آنچه تاکنون تحقق یافته دقیقا بر‌عکس اهداف از پیش تعیین شده آنها بوده است. عربستان در تجاوز به یمن دست به جنایتی زد که اسرائیل هم مرتکب نشد. حتی دشمن اسرائیلی در جنایات و قتل‌عام‌های خود، مزارها و اماکن مقدس را هدف قرار نمی‌داد، اما آنها چنین نکردند. سابقه خطرناکی که تجاوز عربستان سعودی بر ضد یمن برجای گذاشت این بود که از این پس، ارتش‌های آمریکا و اسرائیل یا هر ارتش متجاوز دیگری یا گروه تروریستی در حمله به مناطق ممنوعه ابایی نداشته باشند و در برابر امت، هیچ مسئولیتی در قبال این تجاوز احساس نکنند.

سیدحسن نصرالله در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: ما با کمک شرافتمندان امت می‌توانیم از تحقق پروژه جدیدی که بخواهد اهداف خود را در سطح امت اسلام محقق سازد، ممانعت کنیم، هرچند تحقق این مهم مستلزم جانفشانی زیادی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها