کنسرت گروه موسیقی راستان ویژه بانوان 28 اردیبهشت ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.
کد خبر: ۷۹۷۷۳۶
کنسرت ویژه بانوان در نیاوران

ساغری خواننده این گروه آواز را از نوجوانی نزد اساتید صاحب نام موسیقی ایران فراگرفت.

وی ردیف موسیقی سنتی ایران به روایت استاد عبدالله دوامی را نزد هنگامه اخوان طی 5 سال و دوره صداسازی و دستگاه های نوا و راست پنجگاه را نزد حمیدرضا نوربخش آموخت.

سپس در کلاس تلفیق شعر و موسیقی استاد حسین عمومی به مدت یک سال شرکت نمود و در ادامه به فراگیری سبک اصفهان به مدت 3 سال نزد استاد علی اصغر شاه​زیدی پرداخت.

وی از سال 1385 تا 1392 در محضر استاد محمدرضا لطفی در کلاس های دوره تخصصی آواز شامل: بازسازی، آنالیز ردیف، تلفیق شعر و موسیقی و دوره ادواری شرکت کرد.

کنسرت گروه موسیقی راستان دوشنبه 28 اردیبهشت ماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

نوای موسیقی بختیاری در نیاوران

گروه موسیقی بختیاری آوای پارسیان به خوانندگی و آهنگسازی سامان علی پور در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود.

در این کنسرت که 26 اردیبهشت ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود گروه موسیقی آوای پارسیان قطعاتی از ساخته های سامان علی پور به نام ایچو دل مو تنگه، تارزا (بدون کلام)، شیرین شیرین، ای گلمی، بی مریم و ساز سحری، یه شوی نصفه شوی از ساخته های فرج علی پور، دی بلال از کوروش اسد پور و در پایان یک تصنیف از ساخته های تهمورث پور ناظری به نام دالکه دا نازارم را اجرا می کند.

در این اجرا قطعات بر اساس موسیقی لرستان و در دستگاه چهارگاه، ماهور، شور و همایون در قالب ملودی های بختیاری، لری و لکی و بر اساس اشعاری از رمضان پرورده، روشن سلیمانی، فریده چراغی و ایرج رحمانپور اجرا می شود.

تنظیم قطعات و بخشی از اهنگسازی از سامان علی پور و بخش دیگر باز خوانی ملودی های قدیمی است.

کنسرت موسیقی گروه آوای پارسیان 26 اردیبهشت ماه ساعت 21:30 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود و علاقه مندان برای تهیه بلیط می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها