گروه فروزان به خوانندگی بیژن کامکار و امیر اثنی عشری 29 اردیبهشت در تالار وحدت روی صحنه می رود.
کد خبر: ۷۹۶۹۶۵
بیژن کامکار در تالار وحدت کنسرت می دهد

این کنسرت توسط گروه موسیقی فروزان به سرپرستی سیاوش عبدی در بخش کردی به خوانندگی بیژن کامکار و بخش فارسی به خوانندگی امیر اثنی عشری برگزار می شود.

در این اجرا که از ساعت 21:30 سه شنبه 29 اردیبهشت در تالار وحدت آغاز می شود میلاد کیایی به عنوان نوازنده میهمان گروه فروزان را همراهی خواهد کرد. احسان تارخ نیز به عنوان مدیر اجرایی در کنار این ارکستر خواهد بود.

در این کنسرت مینو اصحابی(کمانچه)، مرجان سروریان(ویلنسل)، مریم شهریاری(دهل و بندیر)، سجاد سقایی(عود)، پیام امیر با هنر و فرخ حقیقی(تار)، مهدی مرتضایی(سنتور)، شهباز رضایی(بم تار)، فرشاد چمنی و محمد رضا افشاری(دف)، سیاوش عبدی(تمبک) و سیاوش حیدری(کاخن) گروه فروزان را همراهی خواهند کرد.

رونمایی از ردیف آوازی مهرتاش

مراسم رونمایی ردیف آوازی استاد اسماعیل مهرتاش به روایت داوود فیاضی جمعه 25 اردیبهشت در خانه هنرمندان، سالن جلیل شهناز برگزار خواهد شد.

داوود فیاضی که از شاگردان استاد مهرتاش بوده ردیف های آوازی این ردیفدان را در 6 سی دی اجرا و ضبط کرده که از سوی شرکت هزار ترانه راهی بازار خواهد شد.

وی مجموعه ردیف آوازی استاد اسماعیل مهرتاش را از سال 1390 تا 1392 ضبط کرده و در جواب آوازها نیز بهاره فیاضی با تار او را همراهی کرده است.

این در حالی است که فروردین ماه 1390 ردیف آوازی استاد اسماعیل مهرتاش با آواز محمد منتشری و با همراهی سه تار هوشنگ فراهانی و تار فخرالدین حکیمی توسط انتشارات ماهور در هشت سی دی منتشر شده بود.

همچنین محمد منتشری در حال حاضر مشغول ضبط مجموعه دیگری از این ردیف برای استفاده هنرجویان دوره مبتدی است.

اسماعیل مهرتاش در سال 1283 در تهران به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در مدرسه‏ دارالفنون به پایان رساند و فراگیر تار را نزد درویش خان آغاز کرد. او بعدها نزد داوود شیرازی و علینقی وزیری به آموزش موسیقی پرداخت.

مهرتاش در سال 1305، جامعهٔ باربد را تأسیس کرد که در آنجا تار می‏ نواخت و تصنیف می ‏ساخت و آواز و ردیف موسیقی را آموزش می داد.

مهرتاش، کلاس هایی برای آموزش تار، فن بیان و هنرپیشگی بنیان گذاشت. او همچنین حدود چهارصد و پنجاه آهنگ برای مناسبت های گوناگون ساخت.

از شاگردان اسماعیل مهرتاش در موسیقی، می توان به عبدالوهاب شهیدی، محمدرضا شجریان و محمد منتشری اشاره کرد.

همچنین هنرپیشه گانی چون محمدعلی کشاورز و عزت الله انتظامی نیز نزد او آموزش دیده اند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها