جام جم ورزشی: «کسپر وورینن» حالا نام آشنایی برای والیبال ایران است. این ستاره فنلاندی در فصل اخیر در تیم جواهری گنبد بازی کرد.
کد خبر: ۷۹۷۶۵۰
نظرات جالب ستاره فنلاندی والیبال درباره کشور ایران

به گزارش جام جم ورزشی ، او بر خلاف اخبار نادرست و تبلیغات منفی که علیه ایران می شود به ایران آمد و به سرعت دریافت که ایران آن چیزی نیست که رسانه های غربی درباره اش منفی بافی می کنند. او حالا آنقدر به ایران علاقه مند شده که یک وبلاگ درباره ایران ایجاد کرده ، وبلاگی که اکنون هزاران بازدید کننده دارد. کسپر وورینن امروز گفت و گویی به تفصیل با تسنیم انجام داده است. بخشی از این گفت و گو که درباره اظهار نظرهای وی درباره ایران است در ادامه می آید:

* کشور بسیار خوبی است و بر خلاف آنچه در مورد آن در رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود باید بگویم که از حضور در ایران لذت بردم.

* من صدها دوست در فنلاند دارم که شنیده بودند من می‌خواهم به ایران بروم. آنها برای من ایمیل می‌زدند تا جویای حال من شوند. به همین خاطر من روزانه صدها ایمیل دریافت می‌کردم. به همین خاطر تصمیم گرفتم یک وبلاگ بسازم و چون به نوشتن علاقه دارم، هر روز مطالب زیادی در آن منتشر می‌کردم. خیلی زود تعداد بازدید کنندگان وبلاگ من به رقم عجیب 5000 نفر رسید و حتی تلویزیون ملی فنلاند هم از وبلاگ من، مطالبی را پخش کرد. من از این تعداد بازدید کننده واقعاً تعجب کرده بودم. حضور من در ایران یک اتفاق بزرگ برای فنلاندی‌ها بود به طوری که پس از بازگشتم به فنلاند به برنامه‌های تلویزیونی مختلفی دعوت شدم.

*من پس از آمدنم به ایران با سفیر فنلاند در ایران ملاقات کردم و او به من توضیح داد که در این کشور، ‌انسان‌های معمولی مثل خود ما زندگی می‌کنند و خبری از جنگ و ناامنی نیست. وبلاگ من در فنلاند در این اواخر حدود 25000 هزار بازدید داشته است و من به همه هموطنانم توضیح دادم که تصورشان را در مورد ایران تغییر دهند. از این جهت فکر می‌کنم کار مهمی انجام دادم.

*من 5 پیشنهاد از تیم‌های مختلف داشتم اما شنیده بودم که سطح والیبال ایران بالاست. همه پیشنهادهای من از اروپا و فقط یک پیشنهاد از ایران بود. من به دنبال تجربه و فرهنگ جدیدی بودم و به همین خاطر ایران را انتخاب کردم. من مطمئن هستم که 4 تیم برتر ایران به راحتی می‌توانند در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنند. به نظر من می‌توانیم لیگ ایران را در کنار لیگ کشورهایی مثل روسیه، لهستان و ترکیه قرار دهیم. علاوه بر این، لیگ ایران در حال پیشرفت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها