وزیر بهداشت:

آماده واگذاری بیمارستان‌های پایتخت به شهرداری هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: وزارت بهداشت آمادگی واگذاری کامل اداره بیمارستان های پایتخت را به شهرداری تهران دارد.
کد خبر: ۷۹۷۲۷۹
آماده واگذاری بیمارستان‌های پایتخت به شهرداری هستیم

سیدحسن هاشمی روز سه شنبه در یکصد وپنجاه ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار پایتخت برگزار شد، افزود: برای بهبود اوضاع بیمارستان های پایتخت می توانیم اداره آنها را به شهرداری تهران واگذار کنیم.

وی با اشاره به طولانی بودن مسیر دسترسی حاشیه نشین های پایتخت به مراکز درمانی گفت: شهرداری تهران طرح اورژانس هوایی را در پایتخت راه اندازی کند.

هاشمی با اشاره به ایجاد اورژانس هوایی در دو بخش دولتی و خصوصی پس از آغاز طرح تحول سلامت در کشور افزود: شهر تهران از پوشش اورژانس هوایی برخوردار نیست.

این مسئول ادامه داد: یک بیمار از حاشیه شهر برای رسیدن به مراکز درمانی تهران بیش از دو ساعت در راه است که شهرداری می تواند با راه اندازی اورژانس هوایی این مشکل را حل کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این وزارتخانه آمادگی کامل برای واگذاری این بخش به مدیریت شهری تهران را دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهر تهران نیازمند 45 پایگاه اورژانس هوایی است گفت: اجاره بالگردهای اورژانس از شرکت های خارجی ارزان و قابل اجرا است.

هاشمی همچنین با بیان اینکه کشور از لحاظ تخت های بیمارستانی بسیار فرسوده است تاکید کرد: شهر تهران در این زمینه بدترین شرایط را دارد.

وزیر بهداشت افزود: برخی تخت های بیمارستانی شهر تهران عمری بالای 80 سال دارند که همراهی شهرداری در زمینه نوسازی این تخت ها باعث دلگرمی مردم به نظام جمهوری اسلامی می شود.

این مسئول با بیان اینکه اورژانس تهران خدمات رسانی مطلوبی به حاشیه نشین ها ندارد خاطرنشان کرد: کار وزارت بهداشت و درمان سیاستگذاری و نظارت است و شهرداری می تواند برای بهداشت و سلامت مردم اقدام کند.

وی با بیان اینکه 100 درصد اعتبارات لازم را در اختیار شهرداری قرار می دهیم، تصریح کرد: وزارت خانه در این زمینه برای سلامت مردم بسیار سخاوتمند است و می تواند برای ارتقای سطح بهداشت و سلامت مردم به شهرداری تهران کمک کند. ( ایرنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
۰
۰
جه شود ، شما كه عمری متولی بهداشت مردم بودید چه گلی به سر مردم زده اید ید كه شهردار های مناطق (كه تبعیض را به حد اعلای كلمه در مناطق تحت سیطره شان اجراء می كنند ) بزنند
غلام محبت
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
۰
۰
عقیده دارم تحویل گمرك بدهند بهتراست وزیر بهداشت دلش خوشاست

نیازمندی ها