کشتی نجات ایران راهی یمن شد

مراسم بدرقه رسمی کشتی حامل کمک های انسان دوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم یمن با نام کشتی نجات هم اکنون در اسکله شهید رجایی بندرعباس در حال برگزاری است.
کد خبر: ۷۹۷۰۷۷
کشتی نجات ایران راهی یمن شد

در این مراسم که معاون استاندار، دبیرکل جمعیت هلال احمر، جمعی از مردم و مسئولان استان هرمزگان و مسافران و خدمه کشتی نجات حضور دارند، ابتدا کلام ا... مجید و سپس سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد، در این مراسم همچنین تعدادی از شخصیت های بین المللی ضد جنگ که قرار است در این کشتی به سمت یمن عازم شوند نیز حضور دارند.

کشتی نجات حامل 2500 تن کمک های انسان دوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تا ساعتی دیگر و پس از مراسم بدرقه رسمی اسکله شهید رجایی بندرعباس را به سمت خلیج فارس، بندر عمان، اقیانوس هند و خلیج عدن ترک خواهد کرد و پس از رسیدن به تنگه باب المندب وارد دریای سرخ می شود و در نهایت قرار است محموله خود را در بندر الحدیده یمن تخلیه کند.

به گفته مسئولان کشتی، این مسیر حدود 10 تا 12 روز به طول خواهد انجامید که هماهنگی های لازم با فدراسیون صلیب سرخ جهانی و هلال احمر کشورهای عمان، جیبوتی و عربستان انجام شده است.

پیش از این نیز جمهوری اسلامی ایران سه بار اقدام به ارسال کمک های انساندوستانه از طریق هواپیما کرد که با کارشکنی و ممانعت عربستان این محموله ها که شامل مواد غذایی و دارویی و مایحتاج اولیه بود به دست مردم یمن نرسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها