علی جنتی وزیر ارشاد صبح امروز هنگام بازدید از نمایشگاه کتاب با ابراهیم یزدی عضو ارشد نهضت آزادی روبرو شد. یزدی با وی درباره کتاب‌هایش که منتشر نشده‌اند، صحبت کرد.
کد خبر: ۷۹۵۷۲۹
اظهار ارادت وزیر ارشاد به ابراهیم یزدی

به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم یزدی خطاب به وزیر ارشاد گفت: یک کتاب من چاپ شده اما 3 کتابم که به انتشارات قلم داده‌ام هنوز چاپ نشده است. نامم هم دیگر ممنوع نیست اگر انتشارات قلم برای برای چاپ کتاب‌های من مشکل دارد آثارم را به ناشر دیگری بسپارم. ما با هم دوستی با سابقه زیادی داریم.

جنتی هم خطاب به وی گفت: ما از سال 54 با هم دوستیم و به شما ارادت داریم.

در انتهای این دیدار سیدعباس صالحی معاون فرهنگی جنتی نیز قول پیگیری برای کتاب های وی را داد.

راهکارهای عربستان برای مقابله با ایران

وال استریت ژورنال با درج مطلبی با اشاره به نزدیک شدن به زمان امضاء توافق هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ نوشت عربستان از این موضوع احساس نا امنی می کند و قصد دارد با راه انداختن مسابقه تسلیحاتی با افزایش توان و نفوذ ایران که رقیب سنتی این کشور است مقابله کند.

به گزارش مهر، در این گزارش با اشاره به این که توافق هسته ای احتمالی تنها به مدت ۱۰ سال برنامه هسته ای ایران را متوقف خواهد کرد می نویسد رقبای ایران این ۱۰ سال را فرصتی برای خود می دانند که در آن بتوانند توان هسته ای خود را تقویت کنند.

بنا بر این گزارش مقامات غربی و عربی نگرانند تا ترکیه و مصر نیز رویه عربستان سعودی را برای کاهش نفوذ ایران در منطقه در پیش گیرند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است،علاوه بر نگرانی ها درباره تسلط ایران هسته ای بر منطقه، آنها (عربستانی ها)همچنین نگرانند در آینده ای نزدیک توافق هسته ای بطور خودکار توازن قدرت را در منطقه به نفع ایران برهم بزند، مخصوصا این که لغو تحریم های بین المللی اقتصاد ایران را احیا خواهد کرد و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی های مصادره شده اش را در خارج از کشور در دسترسش قرار خواهد داد.

راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار اعضاء ائتلاف جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان با بیان اینکه اکثریت مردم ایران علاقه‌مند به تفکر اصلاح‌طلبی هستند، اظهار کرد: ذات اصلاح‌طلبی با اعتدال همراه است و اداره کشور هم جز با روش و منش اعتدالی امکان پذیر نیست. در دوره گذشته دیدیم که افراط‌گری و رواج بی‌اخلاقی و تهمت زدن‌ها چه بر سر کشور آورد.

وی با اشاره به راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس، گفت: مهمترین راهبرد اصلاح‌طلبان حضور حداکثری مردم در انتخابات ،حفظ سرمایه اجتماعی و ارتقاء آن است.

عارف ادامه داد: اجماع کامل اصلاح‌طلبان راهبرد دیگری است که مورد نظر است و اصلاح‌طلبان باید با یک لیست در انتخابات مجلس حاضر شوند.

وی پیروزی اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را منوط به پیروزی در انتخابات مجلس دانست و تصریح کرد: رقیب اصلاح‌طلبان مصمم است نگذارد پیروزی انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات مجلس برای اصلاح‌طلبان اتفاق بیافتد متاسفانه امکانات تاثیرگذار از جمله رسانه ملی در اختیار این جریان است و اصلاح‌طلبان باید تلاش کنند با وجود این محدودیت‌ها به همگرایی دست پیدا کنند تا انشالله مجلس را از وضعیت فعلی نجات دهیم.

اصلاح‌طلبی که می‌خواهد کتب ضدفتنه را نقد کند

محمدعلی ابطحی در غرفه خبرگزاری فارس درباره کتب سودای سکولاریسم و اعترافات ۸۸ گفت: این کتاب‌ها را خوانده و اگر وقت داشته باشد، نقدی بر آنها خواهد نوشت.

به گزارش فارس، محمدعلی ابطحی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در دومین روز نمایشگاه کتاب با حضور در غرفه مجمع ناشران ضمن بازدید بسته کتاب معرفی فتنه را هدیه گرفت. وی همچنین در غرفه خبرگزاری فارس درباره کتب سودای سکولاریسم و اعترافات 88 گفت که این کتاب ها را خوانده و اگر وقت داشته باشد نقدی بر آنها خواهد نوشت. کامران فانی وزیر آموزش و پرورش و سفیر کشور ایتالیا از دیگر چهر های سیاسی حاضر در نمایشگاه کتاب بودند. البته اهالی شعر و ادب و نویسندگان به سیاق روزهای دیگر در مصلی حاضر بودند.

افزایش هولناک اعدام ها در عربستان

افزایش هولناک اعدام ها در عربستان سعودی هشدار فعالان حقوق بشر را برانگیخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه ایندیپندنت گزارش داد: در ادامه اعدام های علنی در عربستان سعودی که سالهای اخیر به بالاترین سطح رسیده است، روز دوشنبه پنج مهاجر در ملاء عام گردن زده شدند که محکومیت دولت عربستان را از سوی فعالان حقوق بشر به دنبال داشت.

وزارت کشور سعودی در بیانه ای با تایید اعدام آن پنج نفر جرم آنها را قتل یک نگهبان هندی و سرقت پولهای وی اعلام کرد. این اعدام ها درست یک ماه پس از آن صورت گرفت که عفو بین الملل «افزایش هولناک» اعدام های دولتی در عربستان را محکوم کرد.

آدام کوگل محقق دیده بان حقوق بشر در امور خاورمیانه گفت، طی نه ماه گذشته صد و پنجاه و سه مورد اعدام در عربستان صورت گرفته است که معمولا به علت جرایم مرتبط با مواد مخدر یا قتل بوده است.

وی به ایندیپندنت گفت، عفو بین الملل کاملا حق دارد که این افزایش را «هولناک» توصیف می کند. او گفت طبق محاسبات وی، سعودی روز گذشته هشتادمین اعدام را در سال دو هزار و پانزده به اجرا گذاشت.

ارقام موجود نشان میدهد احکام اعدام در سالهای اخیر در بالاترین سطح اجرا شده است اما علت آن روشن نیست. طبق برخی گمانه زنی ها، این روند نتیجه تغییر پادشاه سعودی و جانشینی ملک سلمان به جای ملک عبدالله برادرش در ماه ژانویه بوده است. اما به گفته کوگل افزایش سریع اعدام ها در عربستان به قبل از پادشاهی ملک سلمان باز می گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها