صدها قطعه انواع پرنده نادر و کمیاب برای نخستین بار در چند سال اخیر در تالاب بین‌المللی کانی برازان مـهاباد لانه‌سازی و تخمگذاری کردند.
کد خبر: ۷۹۵۳۴۱
تخمگذاری پرندگان کمیاب در تالاب برازان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: کارشناسان این اداره در بازدیدهای خود از این تالاب بین‌المللی صدها قطعه اردک سرسفید، اردک مرمری، اردک بلوطی و خروس کولی را که در حال لانه‌سازی و تخمگذاری در این تالاب بودند مشاهده کردند.

منوچهر قدرتی افزود: حضور این تعداد پرنده از این گونه‌های نادر و لانه‌سازی آنها در این تالاب در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده و این نشانگر شرایط بسیار مناسب زیستی در این تالاب و ایجاد مکانی امن برای این پرندگان است.

وی با اشاره به مهاجرت بی‌سابقه پرندگان به این تالاب بین‌المللی افزود: شمار پرندگان موجود در تالاب کانی برازان در مقایسه با سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته و اکنون بیش از 70 هزار قطعه از انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی در این تالاب به منظور لانه‌سازی و جوجه‌آوری حضور دارند.

قدرتی گفت: با توجه به لانه‌سازی این گونه‌های نادر و شمار زیاد پرندگان مهاجر و بومی، نظارت و گشت‌های کنترلی محیط‌بانان این اداره در این تالاب شدت بیشتری دارد و از ورود افراد متخلف به این تالاب با شدت بیشتر جلوگیری می‌شود.

وی از اهالی روستاهای اطراف این تالاب نیز خواست در این مدت همکاری بیشتری با محیط‌بانان و کارشناسان این اداره داشته باشند و در صورت مشاهده افراد متخلف در حاشیه تالاب مراتب را به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

تالاب بین‌المللی کانی برازان با وسعتی افزون بر 927 هکتار در 30 کیلومتری شمال مهاباد قرار گرفته و از سوی کمیته ملی طبیعت‌گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده‌نگری در ایران معرفی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها