دانشمندان به تازگی ساعتی اختراع کرده‌اند که میزان سلامت شما را تشخیص می‌دهد و در مواقع اضطراری به شما هشدار می دهد.
کد خبر: ۷۹۵۳۲۷
ساعتی که سلامتی شما را می‌سنجد + عکس

این ساعت مچی به شما می‌گوید که الان در چه وضعیتی از نظر سلامت به سر می‌برید و با اندازه‌گرفتن شاخص‌هایی مثل میزان تحرک، ضربان قلب، میزان خواب و غیره نمره‌ای را به عنوان شاخص سلامت فرد تعیین کرده و نمایش می‌دهد.

سنسور این ساعت همچنین در طول ورزش به صورت مداوم بازخوردهای بدن را انتقال می‌دهد و وقتی که به میزان ضربان ایده‌آل (یعنی میزانی که در آن، فرد بیشترین کالری را می‌سوزاند و آن ضربان برای تقویت قلب و عضلات او مناسب است) رسید، اطلاع می‌دهد.

اگر شدت ضربان بیشتر از حد مجاز شود؛ یعنی به طوری که برای فرد خطرناک باشد، این ساعت مچی به صاحب خود هشدار می‌دهد و نمایشگر ساعت به رنگ قرمز درمی‌آید.

در موقع خوابیدن هم مدت‌زمان خواب فرد، ضربان قلب و حتی میزان تکان خوردن وی را نشان می‌دهد.

این ساعت پس از اندازه‌گیری میزان فعالیت‌های فرد و مقدار خواب وی، عددی را تعیین می‌کند که نشان‌دهنده سلامت سبک زندگی شخص است.

اگر این عدد از میزانی کمتر باشد، نمایانگر این است که فرد باید بیشتر ورزش کند و الگوهای خوابیدنش را اصلاح کند. در حالی که نمره بالا یا حتی متوسط این انگیزه را به فرد می‌دهد که سبک زندگی خود را ادامه دهد و برای به دست آوردن نمره بالاتر تلاش کند.

صاحبان این ساعت‌ها می‌توانند نمره‌ سلامت سایر اعضای خانواده خود را هم از این طریق ببینند و سطح سلامت سبک زندگی خانواده خود را اندازه‌گیری کنند البته پیش از این هم انگشتری برای تعیین میزان سلامت اختراع شده بود که در صورت سلامت فرد به رنگ سبز درمی‌آمد و اگر فرد مشخصه‌های سلامت را نداشت، قرمزرنگ می‌‌شد. (مهر)

(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها