تسریع در روند خانه دار شدن مردم استان.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد؛

تسریع در روند خانه دار شدن مردم استان.

«18 نفر از مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان و نیز کارخانه آلومینایی جاجرم به اتهام رشوه و اختلاس دستگیر شدند.» رئیس کل دادگستری خراسان شمالی دیروز با حضور در جمع خبرنگاران این موضوع را اعلام کرد و به تشریح جزئیات این دو پرونده پرداخت. این دو پرونده اقتصادی در حالی در دادگستری تشکیل شده که ردپای مجرمان یقه‌سفید در آنها دیده می‌شود؛ مجرمانی که با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود، مرتکب اختلاس و رشوه شدند.
کد خبر: ۷۹۵۰۸۳

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی درباره پرونده اختلاس در مجتمع آلومینای جاجرم اظهار کرد: حجم اختلاس مسجل شده در این کارخانه تاکنون به ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان رسیده که در این زمینه نیز ۱۱ نفر از مدیران و کارکنان دخیل در این اختلاس به عنوان متهم دستگیر شدند. از این تعداد اکنون 2 نفر از آنها با قرار وثیقه آزاد شده و ۹ نفر همچنان بازداشت هستند. علاوه بر متهمان دستگیر شده برخی افراد نیز به‌عنوان متهم در این پرونده تحت پیگرد قضایی قرار دارند. مراجع نظارتی و امنیتی به‌طور جدی مشغول پیگیری این پرونده هستند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی، پولشویی از طریق برخی کارهای خلاف قانون، ارتشاء، تضییع و حیف و میل بیت‌المال و نزول‌خواری از جمله جرایم این متهمان است که به محض کشف و اثبات اختلاس انجام شده تمامی حساب‌های ۱۱ متهم دستگیر شده در این پرونده مسدود و اموال زیادی از آنها نیز توقیف شد. با توقیف اموال و انسداد حساب‌های این متهمان در حالی که هنوز رسیدگی پرونده به اتمام نرسیده و حکم نهایی صادر نشده، بیش از ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مبالغ اختلاس شده به بیت‌المال بازگشت.

برخی مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در پرونده ارتشا دستگیر شدند. حجت‌الاسلام نورالله قدرتی دیروز درباره اتهامات این افراد گفت: در جریان این پرونده ۹ نفر از مدیران و کارکنان راه و شهرسازی خراسان‌شمالی دستگیر شدند، اما 2 نفر از آنها با قید وثیقه آزاد شدند و 7 نفر همچنان در بازداشت قرار دارند. علاوه بر افراد دستگیرشده 8 نفر دیگر نیز در جریان رشوه و تخلف در اداره کل راه و شهرسازی استان تحت پیگرد قانونی بوده و دارای پرونده هستند.

وی با اشاره به این‌که علاوه بر آن 16 پیمانکار نیز تحت تعقیب کیفری قرار گرفته‌اند، به ایسنا اظهار کرد: این افراد دخیل در ارتکاب جرم بوده‌اند و اتهامی که فعلا بر آن وارد شده است مبنی بر آن است که به تعدادی از متهمان 216 میلیون تومان رشوه داده‌اند. تخلفات انجام شده در این اداره کل شامل ارتشاء، مداخله کارکنان دولت در معاملات، سوءاستفاده از مقام و مدیریت، جعل اسناد، مزایده و تضییع وجوه دولتی براثر اهمال است. دریافت ۲۱۶ میلیون تومان به عنوان رشوه از پیمانکاران، دریافت ۶۱ سکه بهار آزادی، دریافت 3 واحد آپارتمان، دریافت یک دستگاه خودروی ام.وی.ام و... تنها بخشی از رشوه‌گیری‌های متهمان دستگیر شده در اداره کل راه و شهرسازی استان هستند. طی بررسی‌های به عمل آمده 48 میلیون تومان اختلاس مربوط به یکی از متهمان و 48 میلیون تومان اختلاس دیگر برای یکی دیگر از متهمان مطرح است و بقیه موارد جزئی است.

این دو پرونده در حالی دیروز تشریح شد که رئیس کل دادگستری خراسان شمالی چندی قبل تاکید کرده بود، اولویت دستگاه قضایی خراسان‌شمالی پیشگیری به جای مچگیری است.

طی سال‌های اخیر ضعف نظارت در برخی دستگاه‌های دولتی باعث تشکیل پرونده فساد کلان مالی در دستگاه قضایی شده و سیستم قضایی برای جلوگیری از هدر رفتن بیت‌المال مجبور به ورود به پرونده‌ها شده است. سخنگوی قوه قضاییه نیز بارها در نشست‌های خود تاکید کرده، پیشگیری مقدم بر برخورد است و نظارت قوی بانک‌ها و دیگر دستگاه‌ها بر مجموعه خود می‌تواند از بروز فساد جلوگیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها