معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دولت در سال ۹۳ با ابلاغ کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت گام مهمی را در تعیین الگوی تعرفه خدمات پزشکی و درمانی برداشت و خوشبختانه امسال توازن میان تعرفه های خدمات این حوزه به طور نسبی افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۹۳۴۹۹
تعرفه درمان از توازن خوبی برخوردار است

محمد آقاجانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما تاکید کرد: هم تعرفه ها متناسب با توازن منابع بیمه ها و هم رویکرد محافظت مالی از بیماران در سال جاری اصلاح شده است که در برخی رشته ها به 14 و 17 درصد وحتی بیشتر هم می رسد.

وی افزود: دولت تلاش می کند همزمان با تقویت منابع مالی خدمات پزشکی و درمانی مردم هم از کیفیت خدمات و هم هزینه های مالی رضایت بیشتری داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه ها متناسب با نرخ های واقعی است و خوشبختانه جامعه پزشکان هم در اجرای طرح توسعه سلامت همکاری خوبی داشته و دارند.

وی افزود: در کتاب ارزش های نسبی سلامت 28 جامعه وتشکل تخصصی پزشکی همکاری داشتند و این همکاری ها همچنان ادامه دارد وبرخی رشته های درمانی و پزشکی که مغفول مانده بود دوباره ارزیابی شد و البته برای جبران همه عقب ماندگی ها تا واقعی شدن قیمت ها در همه تعرفه های خدمات بهداشتی و درمانی باید چند سال تلاش کنیم چون در یک سال نمی توان همه این موارد را جبران کرد و باید منابع مالی هم بخوبی ساماندهی شود.

آقاجانی تاکید کرد: افزایش تعرفه ای که در سال جاری داریم به هیچ وجه هزینه مالی برای مردم بویژه در بیمارستان های دولتی نخواهد داشت و سهم بیماران همان 7 درصد در مناطق شهری و 3 درصد برای روستائیان است و خوشبختانه در مسیر خوبی قرار داریم.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مرجع تصویب تعرفه های درمانی هیات وزیران است که پیشنهادهای شورای عالی بیمه را بررسی می کند.

وی افزود: هزینه خدمات سرپایی و همچنین ویزیت های بالینی و معاینه های رشته های داخلی در مواردی تا 15 درصد افزایش یافته اما حق العمل ثابت مانده است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال از نظر ما تعادل نسبی در تعرفه ها برقرار است.

وی درباره بیمه های تکمیلی نیز گفت: این نوع بیمه ها تجاری است و امیدواریم با همکاری بیمه های بازرگانی در سال جاری بیمه های تکمیلی به خوبی ساماندهی شود.

محمد جهانگیری، معاون سازمان نظام پزشکی هم در ادامه این برنامه گفت : حرکت دولت یازدهم بسیار خوب و فراگیر بوده ، حوزه سلامت منسجم شده است و به سمت عدالت در سلامت حرکت کرده ایم.

وی افزود: در کتاب ارزش های نسبی سلامت قدم های خوبی برداشته شد و البته باید تا رسیدن به مرحله ایده آل و واقعی شدن همه تعرفه ها بیشتر تلاش کنیم و خوشبختانه عدالت نسبی برقرار است.

جهانگیری تاکید کرد: در برخی رشته ها افزایش تعرفه با رقم بیشتری پیشنهاد شده بود که به طور کامل تحقق نیافته است اما بار این تعرفه ها متوجه مردم نیست و با بیمه های پایه ای و تکمیلی جبران می شود.

معاون سازمان نظام پزشکی افزود: باید فاصله بخش های دولتی و خصوصی هم در تعرفه های خدمات درمانی ساماندهی شود.

جهانگیری همچنین بر نظارت کامل وجدی و رعایت تعرفه های خدمات درمانی و پزشکی تاکید کرد و گفت: با هر گونه تخلف قاطعانه برخورد می کنیم.

علی نوبخت، دبیر مجمع انجمن های علمی پزشکی هم با ستایش از طرح سلامت ملی و ابلاغ کتاب ارزش نسبی سلامت در سال گذشته گفت: دولت اقدام بسیار ارزشمند و منظمی را در این دو سال برداشته است و امیدواریم به تدریج همه تعرفه ها واقعی شود و مردم از خدمات این حوزه رضایت کامل داشته باشند.

وی افزود: نباید نارضایتی در جامعه پزشکی داشته باشیم و قبول داریم که باید همه تعرفه ها و مسائل مالی شفاف باشد.

دبیر مجمع انجمن های علمی پزشکی خاطرنشان کرد: انتقاد پزشکان هم نسبی است.

نوبخت با انتقاد از برخی رفتارهای اهانت آمیز نسبت به جامعه پزشکی گفت: این قشر این طور نیست که همگی درآمدهای گسترده داشته باشند بلکه شاید در مواردی به یک ونیم میلیون تومان در ماه هم نرسد و برخی هم این شغل را رها کرده اند.نباید حرمت فعالان این حرفه بشکند.

وی افزود: معتقدیم باید بیمه ها بیشتر همکاری کنند و امیدواریم هم حرمت و هم عدالت و شفافیت در فعالیت های جامعه پزشکی نهادینه شود.(خبرگزاری صدا وسیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها