یکی از دغدغه‌های ذهنی خریداران تلویزیون بخصوص در بازار مملو از کالاهای خارجی و داخلی کشورمان این است که از خود می‌پرسند هنگام انتخاب تلویزیون، تولیدات خارجی بهتر است یا داخلی؟
کد خبر: ۷۹۳۱۵۵
ایران در تولید تلویزیون موقعیت مناسبی دارد

پرسشی که در برخی بازارها پاسخی کاملا مشخص داشته و نمی‌توان زیاد روی تولیدات داخل کشورمان تکیه کرد در حالی که به گفته رئیس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی ‌اکنون کشورمان در زمینه تولید تلویزیون جایگاه مناسبی دارد و می‌توان روی امکانات آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

محمد طحان‌پور در این زمینه به جام‌جم می‌گوید: کارخانه‌های کشورمان در زمینه لوازم خانگی توانایی‌های گسترده‌ای دارند و در برخی محصولات امکان رقابت با نمونه‌‌های وارداتی را به خود اختصاص داده‌اند که تلویزیون یکی از مهم‌ترین‌های این صنعت است.

وی بااشاره به این‌که خط تولید تلویزیون‌های مدرن در کشورمان مشغول تولید هستند، بازارهای صادراتی مناسبی نیز به خود اختصاص داده‌اند و گزینه‌های بسیاری مقابل خریداران این بازار قرار داده‌اند، می‌افزاید: بنابراین توصیه ما به خریداران این وسیله این است که صرفا به امید تولیدات خارجی وارد بازار نشوند چون برخی از برندهای خارجی هم‌اکنون در کشورمان تحت لیسانس شرکت‌های اصلی مونتاژ می‌شوند.

طحان‌پور به خریداران توصیه می‌کند: هنگام خرید بهترین تصمیم‌گیری این است که از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های مجاز خریداری کنند، چون در لوازم خانگی خدمات پس از فروش یکی از مهم‌ترین نیازهای خریداران است بنابراین اگر از فروشندگان غیرمجاز خرید کرده باشید بدون تردید درصورت نیاز به خدمات پس از فروش درگیر مسائلی ناخواسته خواهید شد که جبران آن ممکن است برایتان هزینه‌ای قابل توجه دربر داشته باشد.

این مقام صنفی درباره خرید تلویزیون از شهرها و بازارچه‌های مرزی نیز معتقد است: با توجه به تحقیقات و اطلاعاتی که ما در اختیار داریم اکنون حجم قابل توجهی از قاچاق محصولات لوازم خانگی در بخش‌های مختلف (لوازم کوچک و بزرگ خانگی) در این مناطق صورت می‌گیرد که اکثرا درباره خدمات پس از فروش و اصالت جنس آنها نمی‌توان اطمینان حاصل کرد. بنابراین توصیه‌ای به خرید از این مراکز نداریم و تاکید می‌کنیم با توجه به شرایط فعلی بازار لوازم خانگی در شهرها و بخصوص در تهران،بهتر است خریداران با توجه به تخفیف‌های قابل توجهی که اکنون از سوی واردکنندگان و تولیدکنندگان برای خریداران درنظر گرفته شده، از نمایندگی‌های معتبر خرید کنند.

4K؛ تکنولوژی زودگذر

این روزها هنگامی که برای خرید تلویزیون وارد فروشگاه می‌شوید یکی از گزینه‌هایی که فروشندگان شما را به خرید آن تشویق می‌کنند، تلویزیون‌های 4K (اولترا اچ دی) یا نسل جدیدی از تلویزیون‌های Full HD است. اگرچه این پیشنهاد جذابی برای شما به عنوان خریدار است اما اگر اطلاعات دقیقی از این فناوری نوین نداشته باشید ممکن است بیشتر از آنچه درنظر داشتید هزینه کنید. بنابراین بد نیست اطلاعاتی هرچند ابتدایی دراین باره داشته باشید تا بتوانید درباره خریدن یا نخریدن آن خوب تصمیم‌گیری کنید.

به طور کلی درنظر داشته‌باشید تلویزیون‌های 4K در مقایسه با تلویزیون‌های فول اچ‌دی تا چهار برابر کیفیت بهتری را در مقابل دیدگان شما قرار خواهد داد ـ یعنی به جای دو میلیون پیکسل، هشت میلیون پیکسل ـ که واقعا نادیده گرفتن این کیفیت برای کمتر کسی امکان‌پذیر است، اما به چند دلیل بد نیست دوباره فکر کنید:

1-‌ با توجه به گزارش‌های ارائه شده، متخصصان مشغول بررسی ساخت و تولید انبوه تکنولوژی 8k هستند که با وجود این ممکن است در مدت کوتاهی تلویزیون‌های جدیدتری روانه بازار شوند و از آنجا که قیمت تلویزیون‌های 4K نسبت به دیگر نمایشگرها بسیار بالاتر است بنابراین در صورت ورود فناوری جدید، خریداری برای تلویزیون شما نیست.

2- هرچند روند نزولی قیمت این نوع تلویزیون از ابتدای ورودشان قابل توجه بوده است اما این فناوری در ابعاد کوچک مثل 40 اینچ اصلا موفق نبوده‌ و نمی‌توان از آن به عنوان مزیت برای خرید یاد کرد.

3- با توجه به ورود محصولات سینمایی با این فناوری، هنوز این نوع محصولات در بازار کشورمان به خوبی در دسترس نیست و کمی باید تحمل داشته باشید. هرچند کیفیت تولیدات تلویزیون محلی نیز هنوز فاصله زیادی با این استاندارد دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها