هواپیمای حامل کمک‌های غذایی و دارویی ایران که با اخذ مجوز از مسیر کشور عمان عازم پایتخت یمن بود، همچون پروازهای پیشین با اخطار غیرقانونی جنگنده‌های سعودی روبه‌رو شد، اما با بی‌اعتنایی به این اخطار به مسیر خود برای فرود در فرودگاه صنعا ادامه داد که در لحظه آمادگی هواپیمای امدادرسان ایرانی برای فرود، تاسیسات کنترل پرواز و باند فرودگاه توسط جنگنده‌های سعودی بشدت بمباران شد.
کد خبر: ۷۹۲۹۶۳
بمباران فرودگاه صنعا برای جلوگیری از فرود هواپیمای هلال‌احمر ایران

به گزارش ایرنا، به دنبال اقدام تحریک‌آمیز جنگنده‌های سعودی که شرایط فرودگاه را برای هواپیمای هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با مخاطره جدی روبه‌رو کرد، هواپیمای ایرانی به دلیل عدم امکان فرود در فرودگاه صنعا در شرایط غیراستاندارد ایمنی و پرمخاطره به کشور بازگشت.

قشقاوی: منتظر اقدام عملی عربستان هستیم

معاون کنسولی وزیر امور خارجه با اشاره به نامه اخیر وزارت خارجه عربستان به سرکنسولگری ایران در عربستان و تاکید دوباره این کشور بر اجرای اشد مجازات برای دو پلیس خاطی فرودگاه جده، گفت: منتظر اقدام عملی مسئولان عربستان در این زمینه هستیم.

حسن قشقاوی در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان این‌که، نامه‌ای که بتازگی از سوی وزارت خارجه عربستان نوشته شده، موضوع تازه‌ای ندارد و همان موضع ثابتی است که پیش از این هم از سوی مقامات عربستان و در دیدار مسئولان کشورمان از جمله سفیر ایران در ریاض بیان شده است، گفت: دولت عربستان، اتفاق فرودگاه جده را تقبیح و اعلام کرده که پیگیر این ماجراست و دو متهم این پرونده را به اشد مجازات خواهد رساند؛ در صورتی که این اتفاق بیفتد، آن وقت هم در بحث عمره و هم در بحث‌های دیگر قطعا گشایش انجام خواهد شد.

کشور فلسطین عضو کنفرانس ان.پی.تی شد

حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه اعلام کرد که با حمایت جنبش عدم تعهد به ریاست ایران، کشور فلسطین عضو کنفرانس ان.پی.تی شد.

توقیف کشتی آمریکایی در خلیج‌فارس

خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث نوشت: نیروهای ایرانی با تیراندازی به یک کشتی باری آمریکایی، آن را مجبور کردند به سمت سواحل ایران در بندرعباس برود.

گفته می‌شود، کشتی آمریکایی که ازسوی ایران توقیف شده است، 34 خدمه آمریکایی دارد. وزارت دفاع آمریکا تائید کرده است که نیروهای ایرانی یک کشتی آمریکایی را به بندرعباس منتقل کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها