فرستاده ویژه سازمان ملل برای حل و فصل بحران یمن می گوید بعد از حدود دو ماه گفت و گو، طرف های بحران یمن بسیار به امضای توافق سیاسی نزدیک بودند و همان شب عربستان عملیات موسوم به طوفان قاطع را علیه یمن آغاز کرد.
کد خبر: ۷۹۲۶۷۷
توافق در یمن نزدیک بود اگر عربستان حمله نمی‌کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، جمال بن عمر گفت: طرف های درگیر یمنی دو ماه کامل مذاکره کردند و چیزی به امضای توافق سیاسی نمانده بود اما در شب امضای توافق، عربستان سعودی عملیات نظامی علیه یمن را با نام طوفان قاطعیت آغاز کرد و حالا ادامه جنگ بعد از این عملیات عربستان ادامه گفتگو را غیر ممکن کرده است.

بن عمر توضیح داد: ماه گذشته به موافقت اساسی درباره عناصر جوهری توافق تقسیم قدرت رسیده بودیم کمی پیش از آنکه ائتلاف همپیمان با عربستان سعودی حملات خود را به یمن آغاز کند.

وی افزود: مساله اصلی در اختلافات گروه های سیاسی یمن موضوع ریاست جمهوری این کشور بود.

جمال بن عمر تاکید کرد: به شورای امنیت سازمان ملل ابلاغ کردم که فروپاشی فرآیند انتقال قدرت در یمن به علت کوتاهی یکی از طرف ها نبود بلکه نتیجه خطاهای متراکم و حساب های اشتباه با درجات متفاوتی از سوی همه طرف ها بود.

بن عمر هشدار داد که اعمال تحریم تسلیحاتی علیه حوثی های یمن می تواند مانع از تحویل کمک های انسانی شود کمک هایی که مردم یمن شدیدا به آن نیاز دارند.

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها