احمد اورک از اصفهان: لطفا روش اتصال دو لپ‌تاپ از طریق وای فای را در ویندوز 8.1 توضیح دهید.
کد خبر: ۷۹۱۹۸۸

انجام این کار بارها در آموزش‌های ایجاد نقطه اتصال (هات اسپات) شرح داده شده است. برای استفاده از این روش ‌باید ابتدا در کادر جستجوی ویندوز روی یکی از رایانه‌ها عبارت Cmd را وارد کرده و ابزار خط فرمان را به‌صورت Administrator اجرا کنید.

در ادامه عبارت زیر را در خط فرمان بنویسید و کلید اینتر را فشار دهید:

netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=jamejamclick key=clickpass

توجه: عبارت jamejamclick نشان‌دهنده نام نقطه اتصال و clickpass نیز رمز اتصال به شبکه‌ وای ‌فای مجازی است.

پس از ایجاد شبکه‌ وای ‌فای مجازی و مشاهده پیام اجرای موفقیت‌آمیز عملیات، بدون آن‌که پنجره‌ خط فرمان را ببندید، فرمان زیر را نیز وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا شبکه‌ مجازی شما فعال شود:

netsh wlan start hostednetwork

اکنون می‌توانید وای‌ فای رایانه‌ دوم را روشن کنید و ضمن اسکن شبکه، پس از مشاهده‌ شبکه‌ مجازی jamejamclick با رمز clickpass به آن متصل شوید و به این ترتیب دو رایانه‌ شما با یکدیگر در یک شبکه قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید تا این مرحله اینترنت میان دو رایانه مشترک نشده و برای استفاده از اینترنت اشتراکی ‌باید اینترنت فعال روی رایانه‌ اول را نیز با استفاده از شبکه‌ وای ‌فای مجازی به اشتراک بگذارید. برای دسترسی به این آموزش می‌توانید از جستجو در گوگل یا سایت جام‌جم کلیک (http://click.jjo.ir) کمک بگیرید.

عیسی عزیزی از تبریز: هنگام اجرای بازی FAR CRY4 با خطای زیر روبه‌رو می‌شوم. مشکل از کجاست؟

failed to initiate program. Application executable not found

در ضمن رم لپ‌تاپ 6 و گرافیک 2 است.

به احتمال زیاد آنتی‌ویروس رایانه‌ شما، فایل اجرایی بازی یا فایل‌های مرتبط با کرک فعال‌سازی آن را پاک کرده است. هیچ‌گاه توصیه نمی‌شود برای استفاده از کرک‌های فعال‌سازی بازی یا برنامه‌ها ویروس‌یاب خود را غیرفعال کنید، اما چنانچه اصرار به استفاده از بازی به‌ صورت نسخه کرک شده دارید، ‌باید آن را به‌طور کامل پاک و ارتباط اینترنتی خود را قطع کنید. پس از غیرفعال کردن آنتی‌ویروس نصب شده روی رایانه، مراحل نصب و فعال‌سازی را از ابتدا انجام دهید.

امین از گنبد کاووس: وقتی رم‌ریدر (حاوی رم گوشی‌ام) را به لپ‌تاپ وصل می‌کنم، پنجره‌ای با متن you need to format the disk in drive ظاهر می‌شود. وقتی گزینه‌ فرمت را انتخاب می‌کنم و روی start می‌زنم پیغام خطای دیگری با مضمون Windows was unable to complete the format نمایش داده می‌شود. ضمنا اتصال حافظه‌ فلش به لپ‌تاپ مشکلی ندارد. همچنین با هر حافظه‌ رمی امتحان کردم همین مشکل وجود دارد.

با توجه به این‌که حافظه‌های فلش در اتصال به رایانه مشکلی ندارند، بعید است تنظیمات رجیستری ویندوز به‌هم ریخته باشد و حالت Write Protect در آن فعال باشد؛ زیرا شما به‌طور کل به کارت حافظه دسترسی ندارید و این مشکل فقط هنگام ذخیره اطلاعات روی حافظه رخ نمی‌دهد. مطمئنا حافظه‌ رم گوشی شما در تلفن همراهتان عملکرد صحیحی دارد و نیازمند فرمت کردن نیست. پس می‌توان نتیجه گرفت کارت حافظه نیز سالم است و به احتمال زیاد رم‌ریدری (Ram Reader) که مورد استفاده قرار می‌دهید خراب شده است. به شما توصیه می‌کنیم رم‌ریدر دیگری را امتحان کنید، مطمئنا مشکل رفع می‌شود.

میکائیل حسینی از بروجرد: گوشی من گلکسی استار پلاس است gt-s7262 و هر کاری می‌کنم نمی‌توانم آن‌ را روت کنم. لطفا کمک کنید.

آموزش روت گوشی موردنظر شما کمی طولانی است و متاسفانه نمی‌توانیم با جزئیات آن را برای شما شرح دهیم. اما شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر، آموزش جزئیات کامل ‌همراه تصاویر مربوط به آن را مشاهده کنید:

http://goo.gl/TYNiSv

بهزاد تاجداری از محمدشهر کرج: در مورد دانلود از اپلیکیشن بازار برای موبایل‌های اندرویدی، چون اپ‌های دانلودی توسط دانلودر بازار دانلود می‌شود قابلیت ذخیره ندارد. چگونه می‌توان فایل دانلود شده را ذخیره کرد؟ لطفا توضیح بدهید.

شما بدون نیاز به نرم‌افزارهای جانبی و با کمک ابزار مدیریت فایل‌ها در سیستم‌عامل اندروید (File manager) می‌توانید فایل‌های دانلود شده با نرم‌افزار بازار را نیز مشاهده و در صورت نیاز به پوشه‌ موردنظر در کارت حافظه یا حافظه‌ دستگاه‌تان منتقل کنید.

برای انجام این کار کافی است ابتدا روی برنامه My Files یا هر نام دیگری که به این ابزار (ابزار مدیریت فایل) اختصاص یافته فشار دهید و در ادامه روی All Files فشار دهید.

اکنون به این مسیر مراجعه کنید:

Android » Data » com.farsitel.bazaar

شما می‌توانید مجموعه فایل‌های دانلود شده توسط بازار را در فرمت apk در این بخش مشاهده کنید و هر یک از گزینه‌های موردنظر را به دلخواه خود به بخش دیگری از کارت حافظه انتقال دهید.

حسین خسروی از ساری: دنبال سخت‌افزار یا نرم‌افزاری هستم که بتوان هارد یا فلش را به اشتراک گذاشت. مثلا به وسیله گوشی یا هر دستگاه متصل دیگری بتوان فایل‌ها را اجرا کرد. در ضمن امنیت این روش‌ها چطور است؟

منظور شما را دقیقا متوجه نشدیم، اما اگر منظورتان این است که هارد اکسترنال یا حافظه‌ فلش را ضمن اتصال به رایانه یا تلفن همراه با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید، می‌توانید از روش معمول اشتراک‌گذاری اطلاعات در شبکه کمک بگیرید. چنانچه اشتراک‌گذاری بین چند رایانه باشد کافی است همگی در یک شبکه باشند و هر یک از درایوهای موردنظر (هارددیسک اکسترنال یا حافظه‌ فلش) را به اشتراک بگذارید (Share) دسترسی به اطلاعات اشتراک‌گذاری شده به وسیله هر دستگاه با وارد کردن آدرس آی‌پی یا نام رایانه میزبان امکان‌پذیر است.

در صورتی‌که قصد دارید اطلاعات ذخیره شده روی این حافظه‌ها را پس از اتصال به تلفن همراه خود به اشتراک بگذارید، می‌توانید از نرم‌افزارهایی همچون Shareit و Zapya کمک بگیرید. همچنین در صورتی‌که می‌خواهید اطلاعات اشتراک‌گذاری شده در رایانه را با تلفن همراه مورد دسترسی قرار دهید، کافی است پس از اتصال رایانه و تلفن همراه به یک شبکه‌ مشترک، نرم‌افزار ES File Explorer را در تلفن همراه خود نصب کرده سپس با مراجعه به بخش Lan Network، آدرس رایانه‌ میزبان را وارد کرده و به اطلاعات اشتراک‌گذاری شده دسترسی یابید.

توجه داشته باشید برخی مدل‌های هارد‌دیسک اکسترنال موجود در بازار، قابلیت دسترسی و اشتراک‌گذاری اطلاعات ذخیره شده به ‌صورت وای ـ فای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برخی روترها نیز این قابلیت را دارند تا حافظه فلش یا هارد‌دیسک اکسترنال خود را به آنها متصل کنید و دیگر کاربران با وارد کردن آی‌پی موردنظر، به اطلاعات ذخیره شده در این دستگاه‌ها دسترسی یابند. درباره امنیت این روش‌ها نیز باتوجه به نیاز به اتصال و قرارگیری همه دستگاه‌ها در یک شبکه، هرچه امنیت شبکه‌ شما بیشتر باشد، امنیت تبادل اطلاعات و دسترسی به این اطلاعات اشتراک‌گذاری شده نیز بیشتر خواهد بود.

حسن عباس‌پور: من دو ایمیل با اکانت مایکروسافت دارم. یکی از ایمیل‌ها براحتی با اوت‌لوک 2013 کانفیگ شد، اما دیگری زمانی‌که تمام مراحل را طی می‌کنم یک پنجره باز می‌شود با عنوان

windows security

connecting to example@outlook.com

در تب اول نام ایمیل و در تب دوم پسورد می‌خواهد و در انتها پیغام remember my credentials را نشان می‌دهد. پسورد ایمیل را زدم، ولی جواب نداد. هر کاری کردم نشد. (ویندوز 1/8 نسخه‌ 64 بیتی)

این مشکل گاهی به دلیل استفاده از گزینه Remember my credentials پیش می‌آید. شما با استفاده از این گزینه رمز را ذخیره می‌کنید و پس از آن، رمز ایمیل خود را تغییر می‌دهید. این در حالی است که در ویندوز این اطلاعات تغییر نمی‌کند و ویندوز به‌دنبال رمز قبلی است، اما رمز قبلی نیز صحیح نیست. برای رفع مشکل می‌توانید نرم‌افزار اوت‌لوک را به آخرین به‌روزرسانی‌ ارتقا دهید. همچنین در صورتی‌که انجام این کار میسر نیست، می‌توانید به کنترل پانل بروید و روی Credential Manager کلیک کنید. (در ‌صورتی که نمایش گزینه‌های کنترل ‌پانل روی حالت Category است به بخش User Accounts رفته سپس این گزینه‌ را کلیک کنید)

در ادامه در پنجره‌ باز شده هر مجموعه‌ای را که در نام خود عبارت Outlook دارد، انتخاب و روی Remove from Vault کلیک کنید. این عملیات را برای تمام گزینه‌های دارای عبارت Outlook انجام دهید و در پایان، اکانت موردنظر خود را در نرم‌افزار اوت‌لوک اضافه کرده و از آن استفاده کنید.

توجه

سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما در کلیک چاپی یا آنلاین به نشانی Click.jjo.ir باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و نام شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها