رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت به تشریح اولویت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در سال ۹۴ پرداخت و گفت: برخورد با موتورسواران متخلف و اجرای طرح خط سفید در جهت ارتقای نظم و انضباط ترافیکی از جمله این اولویت‌هاست.
کد خبر: ۷۹۱۳۰۵

تیمور حسینی افزود: هدف عمده در اجرای طرح خط سفید، ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده و حرکت بین خطوط است که به صورت یک اقدام جدی در سال 94 نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه به مقوله موتورسواران پرداخت و بیان کرد: موتورسوارها هنوز جزو گروه‌های پرمساله برای پلیس هستند؛ در بسیاری از موارد به‌خصوص در حیطه خودرو به جاهای خوبی رسیده‌ایم، اما کماکان در موضوع موتورسواران وضع مطلوب نیست. رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، مباحث تعالی فردی و سازمانی پلیس راهور را نیز از دیگر اولویت‌های پلیس در سال 94 نام برد و ادامه داد: نوع برخورد پلیس با مردم، عملکرد پلیس و اقدامات درون‌سازمانی نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد تا مردم از نحوه عملکرد پلیس رضایت بیشتری داشته باشند.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی سال 94 را سال قانونمندی و قانونمداری در بحث مسائل ترافیکی دانست و خاطرنشان کرد: درصدد هستیم برای ایجاد نظم ترافیکی، تجهیزات هوشمند و امکانات مورد نیاز را افزایش دهیم و این امر را نیز به‌عنوان یک برنامه کلیدی و مهم در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

نیاز تهران به 10 هزار دوربین کنترل ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: برای تکمیل شبکه هوشمند کنترل ترافیک پایتخت به ده هزار دستگاه دوربین نظارت تصویری نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، جعفر تشکری‌هاشمی با اعلام‌ این که روند توسعه سیستم‌های هوشمند در پایتخت طی چند سال اخیر از سرعت بسیار خوبی برخوردار بوده تا جایی که امروز 600 دستگاه دوربین‌ پردازش تصویری پرکاربرد در پایتخت نصب شده، گفت: برای تکمیل شبکه هوشمند کنترل ترافیک پایتخت به ده هزار دستگاه دوربین نظارت تصویری نیاز داریم و شهردار محترم تهران تاکید دارند این شبکه با سرعت بیش از پیش کامل شود.تشکری‌هاشمی افزود: کار نصب دوربین‌های نظارت تصویری و نگهداری از این دوربین‌ها از طریق شرکت‌های تخصصی بخش خصوصی انجام می‌شود و با توجه به تاکید شهردار، این فرآیند را در سال 94 با سرعت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که این دوربین‌ها در کاهش تخلفات رانندگی از جمله سرعت غیرمجاز و تصادفات ناشی از آن تاثیر چشمگیری داشته است، اظهار کرد: در چند سال اخیر، آمار کشته‌های حوادث رانندگی چه در سطح کشور و چه در سطح تهران کاهش بسیاری داشته است.

مخالفت فرمانداری با جریمه جدید طرح ترافیک

همچنین فرماندار تهران با اعلام مخالفت فرمانداری با تعیین عوارض جدید برای متخلفان محدوده طرح زوج و فرد و ترافیک، گفت: شورای اسلامی شهر تهران می‌تواند با افزایش نرخ جریمه ورود به محدوده‌های ترافیکی بازدارندگی بیشتر ایجاد کند و قطعا تعیین عوارض برای ورود به محدوده‌های ترافیکی مورد تائید فرمانداری قرار نمی‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها