رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 10 سال در مقابل ماجراجویی غربی ها در مساله هسته ای قرار داریم در حالیکه ایران می خواهد از طریق مذاکره در صورت وجود ابهام موارد رفع شود.
کد خبر: ۷۹۱۰۵۴
لاریجانی: با مذاکره، موارد ابهام در مساله هسته ای رفع می شود

علی لاریجانی پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه هزار و 27شهید شهرستان شاهرود افزود: می بایستی غربی ها قبول کنند در مساله هسته ای اشتباه و فریب کاری کردند و حق نبود اینگونه با ایران رفتار شود.

رییس مجلس یادآور شد: آنها در دوره ای تصور می کردند با حضور نظامی در منطقه و ایجاد هراس می توانند با فشار ایران را از دانش هسته ای منصرف کنند.

وی مذاکره هسته ای را کار پیچیده ای ذکر کرد که نیاز به دقت زیاد دارد تا مشکل ایجاد نکنند و متوجه هم شدند که نباید میز مذاکره را ترک کنند.

به گفته رئیس قوه مقننه، پس از بیانیه سوییس مقام معظم رهبری سخنرانی کردند و هر واژه آن حاوی نکات ارزشمندی است و حقیقت راه را نشان دادند.

لاریجانی یکی از مسایل مهم ایران را فعالیت هسته ای عنوان کرد و افزود: این مساله در دوره های مختلف فراز و فرودهایی داشت و رهبری از فناوری هسته ای دفاع کردند و در نتیجه خون شهدای هسته ای، هدایت مقام معظم رهبری و استقامت مردم، ایران صاحب این تکنولوژی شد.

رییس مجلس شورای اسلامی شاخص اصلی انقلاب را ولایت فقیه ذکر کرد و گفت: در وصیت نامه بسیاری از شهدا بر پیروی از ولایت تاکید شده است.

وی ولایت را ستون انقلاب دانست و افزود: در دوره ای تعدادی به دلیل کج فهمی از ولایت راه خود را جدا کردند.

لاریجانی گفت: ولایت فقیه مانع ظهور دیکتاتوری می شود و برخی ها در دوره ای با فریب کاری سعی در ایجاد دیکتاتوری داشتند.

رییس قوه مقننه افزود: امروز سرافرازی ایران با وجود بر افروخته شدن آتش فتنه در منطقه مدیون راهنمایی مقام معظم رهبری است و به همین دلیل در کشور ثبات و امنیت پایدار برقرار است.

لاریجانی از شاهرود با عنوان شهر تاریخی و فرهنگی، شهر علم و تقوا یاد کرد و افزود: از کارهای نیک در ایران برگزاری مجالس بزرگداشت شهداست.

رییس مجلس همچنین به تفرقه افکنی جریان تکفیری در یمن، سوریه، عراق و افغانستان اشاره کرد و افزود: هرچند در پشت این صحنه حمایت غرب دیده می شود، اما تا حدودی ناشی از کج فهمی این کشورها از اسلام است.

رییس قوه مقننه در ادامه تجاوز نظامی عربستان به یمن را به سود اسراییل دانست و گفت: یمنی ها مردمانی متمدن، با فرهنگ و دارای عقبه تاریخی قوی هستند که می خواهند حاکم بر سرنوشت خود باشند.

لاریجانی ادعای دخالت ایران در یمن را دروغ خواند و گفت: ما از ملتهای مظلوم حمایت می کنیم و افتخار ما این است از فلسطین و مصر حمایت معنوی می کنیم.

وی با بیان اینکه برای تحقق عدالت نیاز است تا مردم با کرامت زندگی کنند، افزود: ایران منابع معنوی و مادی زیادی در اختیار دارد و کشور فقیری نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی نیروی انسانی متخصص، دانشگاهها و حوزه های علمیه ، نفت ، گاز را از جمله این منابع ذکر کرد.

رییس قوه مقننه گفت: 42 درصد فارغ التحصیلان کشور بیکار هستند رفع این مشکل در گرو تحقق اصول اقتصاد مقاومتی است و مدیران به تغییر شرایط اقتصادی کمک کنند.

وی افزود: اقتصاد میدان جهاد است، افراد باید کار آفرین باشند و بانکها کمک کنند و تذکر مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و برای بخش تولید برنامه مشخصی داشته باشند، آنوقت مشکل بیکاری رفع خواهد شد.

لاریجانی به ظرفیت های بخش معدنی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی استان سمنان اشاره کرد و گفت: دولت موفق به کنترل تورم شده است اگر اختلاف نظری هست باید کنار گذاشته شود و تلاش های صرف توسعه اقتصادی شود.

وی به اقدام مجلس برای رفع موانع رکود اشاره کرد و افزود: دولت دامنه فعالیت مردم و بخش خصوصی را در عرصه اقتصادی بیشتر کند در جایی که زمینه برای فعالیت بخش خصوصی فراهم نیست از محل درآمدهای نفتی سرمایه گذاری شود.

اجلاس شهدای شاهرود با برپایی 11 نمایشگاه جانبی از 27فروردین ماه در سه محور شهدا و دفاع مقدس، جنگ نرم و خانواده شروع به کار کرد و برنامه های رسمی آن به مدت سه شب در مصلای پیامبر اعظم (ص) شاهرود اجرا شد.

ریس مجلس بعداز ظهر پنجشنبه وارد شاهرود شد و با حضورش عملیات اجرایی کارخانه ذوب فلز و واحد تولید «کک» شاهرود آغاز شد.

لاریجانی پنجشنبه شب شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها