جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن تشریح علت تصادف بامدادی دو خودروی پورشه 2015 و بی‌ام دبلیو 2010 هشدارهایی را در این خصوص به رانندگان و شهروندان ارائه کرد.
کد خبر: ۷۸۹۹۷۰
جزییات و علت حادثه مرگبار پورشه و بی ‌ام‌ و در تهران

سرهنگ حسن عابدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع دو حادثه رانندگی برای دو خودروی لوکس در دو نقطه از پایتخت اظهار کرد: حادثه نخست در ساعت 00:35 بامداد در مسیر شرق به غرب بزرگراه همت روی پل یادگار امام رخ داد که در پی آن یک سواری بی‌ام دبلیو مدل 2010 با سقف کروک دچار حادثه شده و متاسفانه دو سرنشین در محل حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

وی در توضیح بیشتر این حادثه افزود: این خودرو که متاسفانه سرنشینان آن کمربند ایمنی خود را نیز نبسته بودند، هنگام حرکت از مسیر خود منحرف شده و پس از برخورد با گاردریل دو سرنشین آن از دهانه پل به بزرگراه یادگار امام سقوط کردند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ دلیل پرتاب شدن سرنشینان خودرو به بیرون را نبستن کمربند ایمنی و نیز کروک بودن سقف وسیله نقلیه اعلام کرد و افزود: پس از حضور عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مشخص شد که بی ‌احتیاطی به علت عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه باعث بروز این حادثه شده است.

عابدی ادامه داد: چرایی بی‌احتیاطی راننده و سرنشینان جلو در عین حرکت در دست بررسی است.

به گفته وی، تمامی سرنشینان این خودرو آقا بوده‌اند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین به حادثه بامدادی دیگر پایتخت در خیابان شریعتی اشاره کرد و گفت: یک دستگاه پورشه مدل 2015 در حال حرکت در مسیر شمال به جنوب خیابان شریعتی بود که بعد از تقاطع خیابان سهیل، خودرو از مسیر خود منحرف شده و با جدول‌ها و درخت‌های کنار خیابان شریعتی برخورد کرده است.

عابدی با بیان اینکه رانندگی پورشه را خانمی حدودا 20 ساله برعهده داشت، عنوان کرد: آقایی 21 ساله نیز دیگر سرنشین این خودرو بود که متاسفانه در پی این حادثه راننده جان خود را از دست داد و مرد جوان نیز به شدت مصدوم شد.

وی درخصوص علت وقوع این حادثه نیز اظهار کرد: بی‌توجهی و بی‌احتیاطی به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده علت وقوع این حادثه بوده است.

پورشه بدنه محکمی ندارد

به دنبال انتشار این خبر برخی از مخاطبان با اشاره به بالا بودن مدل خودروهای آسیب دیده از بروز چنین حادثه‌ای ابراز تعجب کرده بودند که جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این خصوص گفت: بالا بودن مدل یک خودرو دلیلی بر این نمی‌شود که در صورت بروز هرنوع حادثه‌ای راننده و سرنشینان جان سالم به در ببرند. در این حوادث نحوه برخورد، محل برخورد، سرعت و... از عوامل مهمی است که تاثیرگذار است.

عابدی با اشاره به حضورش در محل حادثه عنوان کرد: سواری پورشه برخلاف قیمتی که دارد بدنه محکمی ندارد. درخصوص حادثه برای خودروی بی‌ام‌دبلیو نیز استفاده از کمربند ایمنی موضوع مهمی بود که سرنشینان آن را رعایت نکردند. همچنین کروک بودن (بدون سقف) عامل دیگری شد تا سرنشینان به بیرون پرتاب شوند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از رانندگان خواست هنگام رانندگی به ویژه در ساعات پایانی شب که معابر خلوت است، سرعت مجاز را رعایت کرده و از انجام حرکات نمایشی با خودرو و رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی و... خودداری کنند.

وی افزود: صحبت با تلفن همراه، شوخی راننده و سرنشینان با یکدیگر و مواردی از این دست از جمله مواردی است که احتمال بروز حادثه را در حین رانندگی افزایش می‌دهد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پایان درباره جزییات بیشتر این حادثه و همراه داشتن گواهینامه از سوی دو راننده اظهار کرد: مدارک و دیگر جزییات این حادثه در حال بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
نرم افزار موبایل
-
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
۰
۰
بعضی از این پولدارها ازبس مست پولند انگارتو آسمان رانندگی میكنندوادما توخیابون براشون اصلا مهم نیست اگه یكوقت زیرم گرفتند
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
۰
۰
پورشه اش پورشه نبوده احتمالا چینی ها تو پورشه هم دست بردن
salar
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
۰
۰
جناب كارشناس ، پورشه بدنه محكمی ندارد !!!!!!! . این اتومبیل ( هر مدلش كه باشد) اثری هنری و درجه یك از كارخانه ای صاحب نام است كه از هر نظر سخت ترین آزمایشات را پشت سر گذاشته و بالاترین امتیازات را در هر مرحله گرفته و خود سرمشقی برای دیگر كارخانجات می باشد . ایمن بودن خودرو به طراحی های نقاط شكست برای هضم ضربه وارده و امكانات ایمنی مختلفی است كه در آن بكار رفته .
نرم افزار موبایل
-
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
۰
۰
فقط تولیدات ایران خودرو و سایپا فوق العاده هستند ، شما متوجه نیستید اونایی كه برامون تصمیم میگیرند می فهمند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
۰
۰
خوبه

نیازمندی ها